Úgy tűnik, hogy a JavaScript le van tiltva, vagy nem támogatja a böngésző. Sajnáljuk, de az oldal néhány funkciójának működéséhez, többek között a rendeléshez engedélyeznie kell a JavaScript futtatását böngészőjében. Köszönjük!
Ingyenes átvétel országosan

Sólymok, héják, nebulók A Magyar Kir. Állami Vas-, Acél- és Gépgyárak Repülőgépgyárának tevékenysége 1936-1944

Sólymok, héják, nebulók - Régikönyvek
Sólymok, héják, nebulók - Régikönyvek Sólymok, héják, nebulók - Régikönyvek Sólymok, héják, nebulók - Régikönyvek Sólymok, héják, nebulók - Régikönyvek Sólymok, héják, nebulók - Régikönyvek
(0 vélemény)
Kiadó:
MAHIR
Kiadás éve:
1990
Kiadás helye:
Budapest
Nyomda:
MAHIR Nyomdaüzeme
ISBN:
9637860142
Kötés típusa:
kemény papírkötés
Terjedelem:
126 oldal
Nyelv:
magyar
Méret:
Szélesség: 16.00cm, Magasság: 23.00cm
Súly:
0.30kg
Kategória:
Előszó
I.

A Magyar Kir. Állami Vas-, Acél- és Gépgyárak
létrejötte és működése

A MÁVAG megalakulása és tevékenysége az első világháború végéig
A trianoni békeszerződés korlátozó rendelkezései, majd a harmincas
évek eredményei

A Magyar Kir. Állami Vas-, Acél- és Gépgyárak
bekapcsolása a repülőgépsárkányok és
repülőgépmotorok javításába 1936-1937

A hazai replüőgépgyártó ipar kiszélesítése

A WM 21 Sólyom felderítő-bombázó repülőgép
gyártása 1939-től 1942-ig

Repülőgépgyártó üzem létrehozása a MÁVAG-ban
A WM 21 Sólyom gépek építése a MÁVAG Repülőgépgyárában
A WM 21 Sólyom harctéri alkalmazása
A WM 21 Sólyom értékelése
A Weiss Manfred WM 21 Sólyom felderítő-bombázó műszaki, harcászati
adatai és műszaki leírása
IV.

A Hirth HM 504 típusú repülőgépmotorok javításának
megszervezése, a lincencgyártás elindítása és lebonyolítása,
valamint ennek előzményei 1938-1944

Repülőgépmotorokat gyártó üzem létrehozása a MÁVAG-ban
A Hirth típusú repülőgépmotorok építése 1942-1944 között


V.

Az olasz Reggiane Re 2000 „Falco" egymotoros
vadászrepülőgép licencgyártása
és annak előzményei 1939-1944

Re 2000 „Falco" licenc megvételének előzményei, 1939
70 db Reggiane Re 2000 Falco I. típusú vadászrepülőgép megvásárlása
Reggiane cég repülőgép-szállításai 1940-ben
epülőgép-szállitások és az ezzel kapcsolatos problémák 1941-42-ben .. .
Re 2000 Falco I. Héja típusú repülőgépek harctéri alkalmazásra való
elkészítése
Re 2000 Falco I. Héja harctéri alkalmazása
Héja legnévezetesebb áldozata
z Olaszországból leszállított Reggiane 2000 Falco vadászrepülőgépek
agyarországra érkezéseinek időpontjai
Reggiane Re 2000 Falco I. vadászrepülőgép műszaki, harcászati adatai
s műszaki leírása
Héja gépek műszaki és harci értékelése
Re 2000 Falco gyártási licencének megvétele
agyar gyártmányú repülőgépmotor beépítésének terve a Reggiane cégnél
Re 2000 Falco I. sárkányába
egbízás kiadása a budapesti Magyar Királyi Állami Vas-, Acél- és GépgyárakR
epülőgépgyárának a Re 2000 Falco I. géptípus licencgyártásának
ivitelezésére
elkészülés a licencgyártásra 1940-41-ben
űhelybővítés, valamint különféle szerszámgépek
eszerzése a licencgyártásra való felkészülés időszakában, 1940-1941 .. .
ivatalos megrendelés kiadása a Re 2000 Falco I. típusú sárkányok
icencgyártására
„MÁVAG Héja" egymotoros vadászrepülőgépek gyártásának előkészítése
941-1942-ben
MÁVAG Héja" repülőgépsárkányok gyártásának megkezdése
941-1942-ben
lőkészületek újabb gyártási feladatokra 1942-ben
MÁVAG Héja" vadászrepülőgépek gyártása 1943-ban
MÁVAG Héja" vadászrepülőgépek gyártása 1944 szeptemberéig
„MÁVAG Héja" vadászrepülőgép műszaki, harcászati adatai
s műszaki leírása
MÁVAG Héja" típusú repülőgépek értékelése


VI.

M 25 Nebuló iskola- és túragép gyártása 1941-1942-ben

Az M 25 Nebuló gyártásának előzményei 87
A gyártás megindulása 88
Az M 25 „Nebuló" iskola- és túragép műszaki adatai és leírása 89

VII.

Az Arado Ar-96 B-3 típusjelzésű iskola- és gyakorló-
repülőgép licencének megvétele, és a szériagyártás megindulása 1942-1944

Korszerű iskola- és gyakorló-repülőgépek beszerzésének
problémái 1941-ben 9:3
Az Arado Ar-96 B típus licencének megvétele 94
A szériagyártás megindítása 95
A szériagyártás alakulása 1944 őszén 97
Az Arado Ar-96 B-3 iskola- és gyakorlógép műszaki adatai
és műszaki leírása 98

VIII.

A Daimler—Benz DB-605 A és B típusú repülőgépmotorok
forgattyús tengelyeinek gyártása a Magyar Kir. Allami Vas-,
Acél- és Gépgyárak diósgyőri üzemében 1942. májustól 1944. júniusig

A DB-605 A és B típusú repülőgépmotorok forgattyús tengelyeinek
beszerzési problémái 101
A forgattyús tengelyek megmunkálásának beindítása
a diósgyőri üzemekben 102
Problémák a forgattyús tengelyek megmunkálásában 1943-ban 103
Változások a forgattyús tengelyek gyártásában 1944 nyarán 105

IX.

A Messerschmitt Bf (Me) 109 G. típusú repülőgép futómű
licencgyártásának előkészületei
a M ÁVAG budapesti gyára B-14 jelzésü üzemében . . 107


X.

A MÁVAG repülőgép-, illetve repülőgépmotorokat
gyártó gyáregységeinek bekapcsolása a vadászprogramba

XI.

Függelék

A Magyar Kir. Állami Vas-, Acél- és Gépgyárak Repülőgépgyárában gyártott 200 db „MÁVAG Héja" repülőgépből berepültek gyári számai és egyéni jelzései
gyártott 200 db „MÁVAG Héja" repülőgépből berepültek gyári számai és egyéni jelzései
i és egyéni jelzései
Tartalomjegyzék


Az Ön véleménye

Még nincs vélemény a könyvről, legyen Ön az első aki véleményt ír róla...