Úgy tűnik, hogy a JavaScript le van tiltva, vagy nem támogatja a böngésző. Sajnáljuk, de az oldal néhány funkciójának működéséhez, többek között a rendeléshez engedélyeznie kell a JavaScript futtatását böngészőjében. Köszönjük!
Ingyenes átvétel országosan

Sportpedagógia

Sportpedagógia - Régikönyvek
Sportpedagógia - Régikönyvek Sportpedagógia - Régikönyvek Sportpedagógia - Régikönyvek Sportpedagógia - Régikönyvek Sportpedagógia - Régikönyvek
(0 vélemény)
Kiadó:
Sport
Kiadás éve:
1977
Kiadás helye:
Budapest
Nyomda:
Vas megyei Nyomdaipari Vállalat
ISBN:
9632530101
Kötés típusa:
egészvászon kiadói borítóban
Terjedelem:
221 oldal
Nyelv:
magyar
Méret:
Szélesség: 17.00cm, Magasság: 24.50cm
Súly:
0.40kg
Kategória:
Előszó
1. Bevezetés a .sportpedagógiába
1.1. A sportpedagógia tárgya, jellege, feladatai ...
1.2. A sportpedagógia interdiszciplináris kapcsolatai, helye a tudomá-
nyok rendszerében
1.3. A sportpedagógiai kutatások tudományos módszerei
1.4. Összefoglaló kérdések ...
2. A sport társadalmunkban és az egyén életében ...
2.1. A sport társadalmi jelentősége, szerepe ...
2.1.1. A sport társadalmi, emberi tevékenység ...
2.1.2. A sport kapcsolata az általános emberi kultúrával és a test-
kultúrával ...
2.1.3. A sport kapcsolatai a mindennapi munkával, a honvéde-
lemmel ...
2.1.4. A sport hatása a szociális és emberi kapcsolatok alakulására
2.2. A sport és az egészségvédelem
2.2.1. Az egészség értelmezése, kapcsolata a sporttal
2.2.2. A sport az egészségre nevelés alapvető eszköze ...
2.2.3. Az egészségre nevelés feladatai, folyamata, területei általá-
ban és lehetőségei a sportban
2.3. Eletrend—szabad idő—sport
2.3.1. A sportolás helye az ember életrendjében. tevékenységstruk-
túrájában
2.3.2. A helyes életrend és testi kulturáltság kialakítása a sport

2.4. A sporttevékenység célja a teljesitményfokozás
2.4.1. A tevékenységről általában és a sporttevékenység jellemzői
2.4.2. A teljesítményfokozás a sporttevékenység alapvető célja ...
2.4.3. Személyiségfejlesztés és teljesítményfokozás
2.5. Összefoglaló kérdések ...
8. A sportoló !elkészítése pedagógiai folyamat
3.1. A sportoló felkészítése pedagógiai folyamat ...
3.1.1. A sport és a nevelési folyamat összefüggései
3.1.2. A nevelés és oktatás összhangja a sportban
3.2. A sportoló nevelésének főbb szinterei és ezek kapcsolata ...
3.2.1. A különböző nevelési színterek együttműködésének szüksé-
gessége; a nevelési ráhatások egysége, mint alapvető peda-

3.2.2. Egyéb nevelési hatások a sportban


3.3. Az edző és a sportoló kapcsolata
3.3.1. A sportoló nevelésének fontos feltétele az edzővel való he-
lyes kapcsolata ...
3.3.2. A sportoló és edző kapcsolatának sajátosságai az általános
pedagógiai szituációhoz viszonyítva ...
3.3.3. Az edző tekintélye — az edző mint pedagógus. Az edző pe-
dagógiai modellje
3.4. A sportoló személyisége
3.4.1. A teljesítménymotiváltság a sportolói személyiségfejlesztés
középpontjában ...
3.4.2. Az érdeklődés, irányultság fejlesztése, ébren tartása ...
3.4.3. Az igénynívó — önértékelési képesség, értéktudat kialakí-
tása; állandósítása és fejlesztése ...
3.4.4. Önállóságra, aktivitásra nevelés ...
3.4.5. Kitartásra, önfegyelemre, küzdeni tudásra nevelés ...
3.4.6. A kreativitás jelentősége a különböző sportágakban, a spor-
toló magatartásában, kreativitásra nevelés a sportban
3.4.7. A transzfer, mint általános pedagógiai kérdés a sportban
3.5. Konfliktushelyzetek és stresszhatások leküzdése a sportban
3.5.1. A konfliktusok forrásai a sportban; az igénynívó és telje-
sítmény ellentmondásai ...
3.5.2. Siker és kudarc elviselésére nevelés, a sikerélmény transz-

3.5.3. Teljesítőképesség-határok kitágítása, fájdalomtürésre nevelés
3.5.4. A személyek közötti kapcsolatokból fakadó konfliktushely-
zetek leküzdése a sportban
3.6. Sportágválasztás — pályaválasztás a sportban
3.6.1. Adottságok — tehetség figyelembevétele a sportágválasztás-
nál (kiválasztási lehetőségek, irányíthatóság)
3.6.2. A korai szakosítás pedagógiai problémái ...
3.6.3.Életeszmény—sport és pályaválasztás összefüggései
3.7. Értelmi nevelés a sportban •••
3.7.1. Az értelmi képességek fejlesztése a sporttevékenység segít-

3.7.2. A sportolók általános műveltségének fejlesztése ...
3.8. Az erkölcsi tulajdonságok szerepe és fejlesztése a sportban
3.8.1. A sport erkölcsfejlesztő hatása ...
3.8.2. Munkára nevelés a sportban
3.8.3. Akarati nevelés a sportban
3.8.4. A szocialista hazafiságra nevelés a sportban
3.8.5. Szexuális nevelés a sportban
3.8.6. A sportolók humanizmusra nevelése ...
3.9. Az esztétikai befogadóképesség és kifejezőkészség fejlesztése a

3.9.1. A sport esztétikai hatása és jelentősége a sporttevékeny-
ségben ...
3.9.2. Az érzékszervi funkciók fejlesztése — mint az esztétikai
befogadóképesség alapja ...
3.9.3. Az esztétikai alkotókészség fejlesztése a sport eszközeivel
3.10. A sportoló nevelése a kollektívában
3.10.1. A kollektíva jelentősége a sportoló közösségi emberré for-
málásában


3.10.2. A sport közösségfejlesztő tényezői ...
3.10.3. A sportközösség strukturális sajátosságai ...
3.10.4. A sportoló nevelésének módszerei a kollektívában
3.11. A sportoló világnézeti nevelése ...
3.12. A nevelési irányelvek és a nevelés tervezése a sportban
3.13. A nevelőmunka módszerei a sportban
3.13.1. A nevelési módszer értelmezése; megválasztását befolyá-
soló körülmények ...
3.13.2. Nevelési célzatú beszélgetések a sportban
3.13.3. A társak, az edző, az élsportolók személyes példája ...
3.13.1. A követelés
3.13.5. A gyakoroltatás — a szokások kiépítése ...
3.13.6. Ellenőrzés — önellenőrzés
3.13.7. Buzdítás — büntetés
3.14. Összefoglaló kérdések ...

4. Az oktatás általános kérdései a sportban
4.1. A mozgásos cselekvésoktatás
4.1.1. Mit jelent a teljesítőképes tudás a sportban?
4.2. A mozgásos cselekvés, mint a sportoktatás sajátos tartalma ...
4.2.1. Miért beszélünk mozgásos cselekvésről és nemcsak egysze-
rűen mozgások oktatásáról a sportban?

4.2.3. A készség és a mozgásos cselekvésoktatási folyamat viszonya
4.2.4. A mozgásos cselekvésoktatás sajátosságai a sportban
4.3. A mozgásos cselekvés oktatási folyamatának pedagógiai struktú-

4.3.1. A mozgásos cselekvés oktatási folyamatának megindítása,
motiválás
4.3.2. Az ismeretfeldolgozás az új mozgásos cselekvés oktatási fo-
lyamatának első átfogó szakasza ...
4.3.3. A mozgásos cselekvés oktatási folyamatának második fő
szakasza: a gyakorlati alkalmazás, a készségformálás (auto-
matizáció)
4.3.4. Kísérletek a hagyományos mozgásos cselekvésoktatási fo-
lyamat eredményesebbé tételére ...
4.4. Az oktatómunka módszerei, eljárásai a sportoktatásban
4.5. A sportoktatás alapvető elvei ...
4.6. Összefoglaló kérdések ...
Mellékletek ...

Irodalom

Tárgymutató


Az Ön véleménye

Még nincs vélemény a könyvről, legyen Ön az első aki véleményt ír róla...