Szolgáltatási menedzsment Szolgáltatások a nemzetgazdaságban

Amikor a könyv megírását elhatároztuk, egy olyan hiánypótló munka elvégzését, elkészítését tűztük ki célként, amely a gazdasági kérdésekkel foglalkozó szakemberek, az azok iránt érdeklődők széles köre által hasznosítható, valamint tananyagként hozzájárulhat a felsőfokú közgazdászképzés korszerű követelményeknek való megfeleléséhez. Azt a hiányt, ami abból a tényből következik, hogy Magyarországon az elmúlt évtizedekben nem jelent meg publikáció, amely a szolgáltatásokkal átfogóan és ugyanakkor kellő közgazdasági megalapozottsággal és mélységben foglalkozott, nem lehet egy könyvvel, egy lépésben megszüntetni. Munkánk során ezért szelektálunk és súlyoznunk kellett. Több lehetséges variáció, különböző alternatívák mérlegelése után jutottunk arra a döntésre, amely az olvasó kezébe kerülő könyvben szereplő megoldáshoz vezetett. A könyvben a tercier szektor piacgazdasági viszonyoknak megfelelő átfogó áttekintése, összefoglalása mellett olyan, napjainkban aktuális, Magyarországon gyakorlatilag új általános témákkal is foglalkozunk, mint a verseny, a verseny- és piacszabályozás, vagy a jórészt még hiányzó fogyasztói érdekvédelem. A tercier szektoron belüli szolgáltatási területek közül azokkal foglalkozunk elsősorban, amelyek a piacgazdasági viszonyokra történő áttérés következtében az előző időszakhoz képest lényegesen növekvő szereppel bírnak, Magyarországon újként jelennek meg, vagy a gazdaság egész fejlődése szempontjából a piaci szférában meghatározóak lehetnek. A nonprofit szektorral, az alapvetően nem piaci szolgáltatási területekkel való részletesebb foglalkozást egy következő munkában tervezzük. Jelen könyvünket ajánljuk mindazoknak, akik a szolgáltatások valamely területén, vagy más nemzetgazdasági ágakban vezetőként dolgoznak, vállalkozóként működnek, illetve azoknak, akik a hazai történelmi léptékű változások időszakában szeretnének jobban eligazodni a gazdasági viszonyokban, a piacgazdasági folyamatokban. Köszönetet mondunk mindenkinek, aki a munkánkhoz valamilyen módon szakmai segítséget, tanácsot adott. Külön meg kell köszönnünk azoknak a cégeknek - így a Bakonyvidéke Takarékszövetkezet, Creditreform-Interinfo Kft., DKG-EAST Kft., Fővárosi Gázművek Rt., Fővárosi Vízművek Rt., Magyar Hitel Bank Rt., Matáv Rt., McDonald's Magyarország Étteremhálózat Kft., System Consulting Kft., Westel 900 GSM Mobil Távközlési Rt., Westel Rádiótelefon Kft. - támogatását, amelyek a Szolgáltatási Menedzsment Alapítványon keresztül, vagy közvetlenül a könyv megjelenéséhez szükséges technikai, anyagi feltételeket biztosították.
- Kiadó:
- Aula Kiadó Kft.
- Kiadás éve:
- 1995
- Kiadás helye:
- Budapest
- Nyomda:
- Dabas-Jegyzet Kft
- ISBN:
- 9635030363
- Kötés típusa:
- fűzött kemény papír
- Terjedelem:
- 457 oldal
- Nyelv:
- magyar
- Méret:
- Szélesség: 17.00cm, Magasság: 25.00cm
- Súly:
- 0.90kg
- Kategória:
A. RÉSZ: Általános kérdések .. ....... ................................................ ......... 13
I. A szolgáltatások fogalma, csoportosítása............................. ...... .....15
H. A szolgáltatások fejlődése .......................'.......................................28
1. A szolgáltatások nemzetközi fejlődése ......................................28
2. A szolgáltatások magyarországi fejlődése....................... ...... .....37
3. Szolgáltatások az átmenet időszakában .....................................54
III. A szolgáltatások és a piac................................................................62
1. A piacról általában ............................................. ..... ...................62
2. A piaci koncentráció ...............
3. A szolgáltatási piac tipizálása ........................................... ..... ....75
4. Szolgáltatási monopolpiacok .....................................................80
5. Nem piaci szolgáltatások .................................................. ..... .....86
IV. A verseny és a szolgáltatások ............................................ ........ .....88
2. A versenyszabályozás fejlődése ...................................... ...... .....91
3. Versenyszabályozás Magyarországon ............................... ......101
4. A verseny területei és eszközei ................... ........ .............. ......118
V. Fogyasztói és szakmai érdekvédelem .................. ...... ............ ...... .130
1. A fogyasztói érdekvédelem rendszere............................... ...... .130
2. Vállalkozói, szakmai szervezetek ............................................142
B. RÉSZ: Egyes szolgáltatási területek ............. ...... ...............................153
VI. Pénzügyi szolgáltatások.................................................................155
1. A pénzügyi szolgáltatás sajátosságai és következményei .......156
2. A banki, pénzintézeti szolgáltatások .......................................160
3. Biztosítási szolgáltatások .....
4. Értékpapfipiaci szolgáltatások .................................................206
VII. A reklámszolgáltatás ..................... ...... .........................................219
1. A reklámról általában ...............................................................219
2. A reklámtevékenység nemzetközi szabályozása .....................222
3. A magyarországi reklámtevékenység és szabályozása ............230
VIII. Üzleti szolgáltatások .....................................................................255
1. Információszolgáltatások .........................................................258
2. Tanácsadási szolgáltatások ......... ...... .......................................268
3. Egyéb üzleti szolgáltatások ......................................................287
C. RÉSZ: Módszertani kérdések ....................... .............299
1. A franchise fogalma, típusai ....................................................301
2. A franchise tartalma és szereplői .............................................305
3. A franchise kialakulása, fejlődése ...........................................312
4. A franchise szabályozása ........................... ....... .......................320
5. A franchise Magyarországon ...................................................326
X. Public Relations 332
1. A Public Relations fogalma, jellemzői ............. ...... 334
2. A belső PR feladatai, eszközei 348
3. A külső PR feladatai, eszközei 352
XI. Szolgáltatásmarketing.................... ....... 359
1. A szolgáltatásmarketing általános kérdései 360
2. A szolgáltatási marketing-mix .......... ...... 367
3. Szolgáltatási marketingstratégia 381
4. Marketingszolgáltatások 389
I. sz. Függelék: A tisztességtelen piaci magatartás tilalmáról ...........397
II. sz. Függelék: A megtévesztő reklámra vonatkozó jogszabályi
és igazgatási rendelkezések egységesítéséről...........419
III. sz. Függelék: A franchise-szerZődések ..... ......................................423
IV. sz. Függelék: Fogalomtár ...............................................................437
Irodalomjegyzék
Az Ön ajánlója
Még nincs vélemény a könyvről, legyen Ön az első aki véleményt ír róla...