Úgy tűnik, hogy a JavaScript le van tiltva, vagy nem támogatja a böngésző. Sajnáljuk, de az oldal néhány funkciójának működéséhez, többek között a rendeléshez engedélyeznie kell a JavaScript futtatását böngészőjében. Köszönjük!

Tanulók, iskolák, különbségek Egy differenciális tanításelmélet vázlata

Tanulók, iskolák, különbségek - Báthory Zoltán - Régikönyvek
Tanulók, iskolák, különbségek - Régikönyvek Tanulók, iskolák, különbségek - Régikönyvek Tanulók, iskolák, különbségek - Régikönyvek
(0 vélemény)
Kiadó:
Okker Kiadó
Kiadás éve:
1997
Kiadás helye:
Budapest
Kiadás:
2. átdolgozott kiadás
Nyomda:
OKKER Okt. és Kiadói Kft.
ISBN:
9637315500
Kötés típusa:
ragasztott papír
Terjedelem:
326 oldal
Nyelv:
magyar
Méret:
Szélesség: 16.00cm, Magasság: 24.00cm
Súly:
0.47kg
Kategória:
Előszó 5
Előszó a második kiadáshoz 7
I. fejezet: Tanításelméletek 11
A didaktikai gondolkodás két fő vonulata 13
Irányzatok a kortárs didaktikai gondolkodásban és kutatásban 17
A tanítás-tanulás rendszerszemléletű modellje 21
H. fejezet: A tanulásról 27
A tanulás fogalmának tág értelmezése 28
A tanulás típusai 33
A tanulás Carroll-féle modellje 35
Az iskolai tanítás elmélete Bloom nyomán 43
Motiválás 45
Aktivizálás 57
Megerősítés 66
III. fejezet: A tanulásszervezés differenciális tanításelméleti
összefüggései 73
A tanulók közti különbségek 76
Fiú—lány különbségek 77
Általános értelmi képesség 83
Szocioökonómiai státus 87
Család és iskola 92
Az iskolák közti különbségek 97
Differenciálás az iskolarendszeren belül 105
Differenciálás a tanulásszervezésben 108
Tanulócsoportok 110
Tantárgyak, óraterv 115
IV. fejezet: A tanítás—tanulás célrendszere 119
Kettős legitimáció 121
A pedagógiai célképzés két „csapdája" 123
Értékek, célok 127
Műveltség, tananyag 131
A tananyagszervezés kérdései 136
Követelmények (tanulási célok) 145


V. fejezet: Tantervi műfajok 157
Mi a tanterv? 158
A tanterv mint pedagógiai dokumentum 158
A tanterv mint oktatásirányítási eszköz 163
Kétféle tanterv egy iskolában 164
Nemzeti alaptanterv 166
Helyi tanterv 173
VI. fejezet: A tanulásszervezés iskolai kérdései 177
A tanítás—tanulás színterei 179
A tanítási óra 180
Extracurriculum 189
Tanítás-módszertani dilemmák 193
Módszerek, stratégiák 199
A tanulásszervezés módszerei 201
Tanítási—tanulási stratégiák 208
A pedagógus 211
A tanítás—tanulás infrastruktúrája 215
VII. fejezet: A pedagógiai értékelés 223
A pedagógiai értékelés metodológiai alapjai 228
Értékelési funkciók 234
A tanulók értékelése 237
A tanítási—tanulási folyamat értékelése 243
A tanítási—tanulási folyamat értékelésének eszközei, módszerei 245
Tanulás és hatékonyság (rendszerszintű értékelés) 250
Oktatásügyi indikátorok 264
A szocializációs mező 267
Vizsga, vizsgarendszer 270
Irodalomjegyzék 277
Ábrák jegyzéke 307
Táblázatok jegyzéke 309
Névmutató 311
Tárgymutató 317
Contents 325


Báthory Zoltán

Báthory Zoltán  további könyvei

A 14-18 évesek - Báthory Zoltán - Régikönyvek
60%
600 Ft 240 Ft (60%)
Antikvár könyv
Pedagógiai Ki Kicsoda - Báthory Zoltán, Falus Iván - Régikönyvek
10%
900 Ft 810 Ft (10%)
Antikvár könyv
Pedagógiai kézikönyv - Báthory Zoltán, Gyaraki F. Frigyes - Régikönyvek
60%
800 Ft 320 Ft (60%)
Antikvár könyv

Az Ön véleménye

Még nincs vélemény a könyvről, legyen Ön az első aki véleményt ír róla...