Úgy tűnik, hogy a JavaScript le van tiltva, vagy nem támogatja a böngésző. Sajnáljuk, de az oldal néhány funkciójának működéséhez, többek között a rendeléshez engedélyeznie kell a JavaScript futtatását böngészőjében. Köszönjük!
Ingyenes átvétel országosan

Tárgykapcsolat-elmélet családterápiában

Tárgykapcsolat-elmélet családterápiában - Régikönyvek
Tárgykapcsolat-elmélet családterápiában - Régikönyvek Tárgykapcsolat-elmélet családterápiában - Régikönyvek Tárgykapcsolat-elmélet családterápiában - Régikönyvek
(0 vélemény)
Sorozatcím:
Családterápiás sorozat 10.
Kiadó:
Animula Kiadó
Kiadás éve:
2003
Kiadás helye:
Budapest
Nyomda:
Naszályprint Kft.
ISBN:
9639410330
Kötés típusa:
ragasztott papír
Terjedelem:
200
Nyelv:
magyar
Méret:
Szélesség: 14.50cm, Magasság: 20.40cm
Kategória:
Előszó
Bevezetés

ELSÖ RÉSZ

1. Családterápia és az élő rendszerek elmélete
Családterápia 11
Élő (nyitott) rendszer 14 — Az optimálisan működő
család 17
Rendszerelmélet 13
2. Tárgykapcsolat-elmélet
Elméleti alapok 20
Fairbaim jelentősége 21
A klasszikus freudi és a tárgykapcsolat-elmélet
episztemológiai gyökerei 22
Természettudományok 22 — Emberkép 23 — Gondo-
latrendszer 24 — Az alapfeltevések különbözősége 24
— A tárgykapcsolat-elmélet fogalmai 26
3. W. Ronald Fairbairn (1889-1964), egy új analitikus
irányzat kezdeményezője
Elméleti tételek 33
A szkizoid személyiség szerveződése 33 — Morális
védekező mechanizmus 36 — A személyiség struktú-
rája Fairbairn szerint az endopsziehikus struktúra 38
4. Melanie Klein (1882-1960) szerepe a tárgykapcsolat-
elmélet fejlődésében
Tudattalan fantázia 42 — A személyiség fejlődése: a
pozíciók 45 — Projektív identifikáció (kivetítő azono-
sulás) 51 — Szimbólumalkotás 54
5- Donald W. Winnicott (1896-1971) és a tárgykapcsolat-
elmélet fejlődése
Az pnya (gondozó) szerepe 57
Pszichoszomatikus partnerkapcsolat: az „elég jó anya"
57 — A pszichoszomatikus partnerkapcsolat fogalma-


gyak Man alkalmazása 58 — Az „elég jó anya" II E hZ. A I 'SA I Á I /T E RÁ P IA GYAKORLATA
Irluduwi 59 Az átmeneti (köztes) tér 62 — Az illú-
/lő 62 Az átmeneti tárgy 63 — A játék 63 — Az IlNldllllw gyokorhill elvek 142

egyedüllét képessége 64 — A hamis én 65 A 1•12.

8..1111 S. Sebit'« és David E. Scharff: a tárgykapcsolat- A 11(01101( előkénzliésc 144

elméletre épített családterápia 145

A pár, a család meghatározása, a terápia célja 68 1 (10rf iibleiliviszelésc a terápiás folyamatba 145

Elmélet 69 a pár helyzetéről 145

Áttétel-viszontáttétel 73 A itrub16910 megbeszélése 146

Kontextualis áttétel-viszontáttetel 74 — A központi A Ildr MitglIgyelése 147
áttétel-viszontattétel 75 — Kontextuális és központi AO 11111tI htAulá rendszerezése 148
áttétel- viszontáttétel a családterápiában 76 — Atte-
A liráplio k:61 és a struktúra meghatározása 148
tel-viszontáttétel a párterápiában 77
Az analitikus csoportterápia elméleteinek felhasználása 00 A INKOotl szakasz kihívásai 149
A 470929 dandárja" - középső fázis: a változás ideje 152
Terápia 83
A terápia célja 83— A terapeuta 84 —A terapeuta fel- VAllll %irigy nem válni? 154 — Kiút a múlt árnyékából
107 • Veszekedő párok I 59— Bántalmazó párok 160
adatai 85 1.1.1,111111M10-kunfliktus, „az én fiam, nem az ő unoká-

7. Böszörményi-Nagy Iván: a kontextuális családterápia 90 JA" 161 Nogyven nehéz év után 164 —Egy forduló-

Ismeretelméleti alapok 92 11no1 166

tárgykapcsolat-elmélet 92 — Martin Buber egziszten- A loidplo befejezése 168

ciális filozófiai antropológiája 93 Ils(11o11 felmerülő kérdések 170

A kontextuális terápia fogalmai 95 APIN kélgencrációs családokkal 175
Jogosultság, elkötelezettség, etikai egyensúly 96 — osobblicrOpin $yakorlásának elvei 175
,Főkönyv" 97 — Lojalitás 100
A IalApin kezdeti szakasza 178
Terápia 104 Ansa, vlIntgylál!? 180 — Az apai szeretet megnyilvá-
Hogyan működik a gyakorlatban a kontextiiális terape- milAxin 181 Kinek számít az életem? 183 — Nagy-
uta? 105 111014 harca 185 — A partizán megbékél 186 — Ku-

8. Carl A. Whitaker (1912-1995), a szimbolikus-élmény- 101 dnitaink 188

centrikus terápia cioiládterápiás üléseken alkalmazható 190

Whitaker szakmai nézetei 109

Terápiás stratégiák 115 —Terapeutákhoz intézett taná-
csok 118 1,1,11'llriolliii0k1041111irzezentációs világ egyes elemeinek

V, Interakciós családterápiás iskolák 120 L,(1A1 iletu.verhális és verbális gyakorlatok 194

( iregory Bateson 120 197
A Pulo Alto-i Mental Research 1nstitute (MIBE) 123 kidobni'

Strodégiás családterápia 126

A milánói rendszerszemléletű iskola 129

Mmklurális családterápia 133

Il) Conlállteráplás iskolák hasonlóságai és különbözőségei


Az Ön véleménye

Még nincs vélemény a könyvről, legyen Ön az első aki véleményt ír róla...