Úgy tűnik, hogy a JavaScript le van tiltva, vagy nem támogatja a böngésző. Sajnáljuk, de az oldal néhány funkciójának működéséhez, többek között a rendeléshez engedélyeznie kell a JavaScript futtatását böngészőjében. Köszönjük!

Jó szerencse, semmi más?

Jó szerencse, semmi más? - Dr. Czeizel Endre - Régikönyvek
Jó szerencse, semmi más? - Régikönyvek Jó szerencse, semmi más? - Régikönyvek Jó szerencse, semmi más? - Régikönyvek
(0 vélemény)

"Könyvemben azt próbálom bemutatni, hogy mia tehetség és talentum, illetve ki a tehetséges és talentumos ember. Hiszen az adottságok birodalmát ésezen belül a tehetséget a fogantatáskor összetalálkozókét ivarsejt egyesüléséből kialakuló DNS-makromolekulahatározza meg. S ez a jó szerencsétől függ.De hogy az adottságokból mi fog megvalósulni ésaz ígéreteknek tekinthető tehetséges gyermekekbőllesz-e a talentum, az már nem a szerencsén múlik.Ezt már a családi környezet, az iskoláztatás, a kor -társi hatások és a társadalmi lehetőségek döntik el,valamint a szabad akaratunk, hogy mennyire vagyunk képesek kiaknázni kivételes adottságainkat."

Sorozatcím:
Tehetség/Talentum
Kiadó:
Galenus Gyógyszerészeti Lap- és Könyvkiadó
Kiadás éve:
2015
Kiadás helye:
Budapest
Nyomda:
Dürer Nyomda
ISBN:
9789637157431
Kötés típusa:
kemény papír kiadói borítóban
Terjedelem:
428 oldal
Nyelv:
magyar
Méret:
Szélesség: 17.00cm, Magasság: 24.00cm
Kategória:
Előszó 11
I. A TEHETSÉG/TALENTUM HÁROM JELLEGZETESSÉGE 15
1. Ritka 15
A biológiai változatosság és társadalmi egyenlőség 20
2. összetett 21
Az általános értelmi képesség (az úgynevezett intelligencia) 21
A specifikus szellemi képességek 24
A kreativitás 26
A motiváció 33
A 4 faktoros modell 35
3. Kétgyókerú 37
A veleszületett adottságok és a megnyilvánuló képességek 38
A 2X4 faktoros talentummodell 41

II. A BIOLÓGIAI ÖRÖKLŐDÉS SZABÁLYAI 45
A gének (DNS) és kromoszómák 45
A Mendel-szabályok 49
A Galton-szabályok 52

III. A KÖRNYEZETI HATÁSOK 57
1. A család 57
Az anyatej és a szülői•gondoskodás 59
Az anyai életkor 59
Az elsőszülöttség előnye 60
Az egykék és a csonka családok hátránya 61
A kulturális háttér 63
2. Az iskola 64
Az iskola felelőssége 65
A szellemi képességek esélyegyenlősége 65
A pedagógusok küldetése 69
3. A kortárs csoportok 71
A leválás a szülőkről 71
A tizenévesek bizonyítási vágya 72
A kortársak felértékelődése 73
4. A társadalom 73
A géniuszok tótténelmikorszak-függése 74
Magyarország talentumtérképe 75
Helyünk a világban 76

IV. A TERMAN-FÉLE ,LEGOKOSABB GYERMEKEK"
NYOMON KŐVETÉSES VIZSGÁLATA 79
Lewis M. Terman és eszméje .. 79
A vizsgálat 80
A potenciális géniúszok kiválasztása 80
A vizsgálati módszerek 81
A Tennan-vizsgálat elsó fázisának eredményei 82
A legokosabb gyermekek fizikai és egészségi állapota 84


TI1 RT FI I 0 MM YM

A nyomon követéses vizsgálat főbb eredményei 85
Az „ősörökség" törvény és a „visszatérés az átlaghoz"
szabály igazolása 88
Az egészségi állapot alakulása 90
Általános tanulságok 97
V. AZ ÁLTALÁNOS ÉRTELMI KÉPESSÉG 99
Az öröklődés mechanizmusa 99
Az „örökletesség" részesedése 101
Neumann János 104
Családi gyökerei 104
Neumann János életútja 106
Házasságai és leszármazottai, valamint halála 111
A 2x4 faktoros talentummodell 113
A Sors-faktor 115
VI. A NAGY MAGYAR TUDÓSOK 117
A Nobel-díjasok 117
A magyar és magyar születésű Nobel-díjasok
családfáinak értékelése 118
A nem Nobel-díjas nagy tudósok 122
A családfaadatok értékelése 122
A nagy tudósok családfaelemzésének általános tanulságai 123
2X4 faktoros talentummodell 126
Az általános értelmi képesség 126
A specifikus szellemi képességek 127
A kreativitás 128
A motiváció 128
A tudós-géniuszok életrajzi adatai 129
Semmelweis Ignác 135
A felfedezés 135
Tragédiája 137
VII. A MAGYAR MATEMATIKUS-GÉNIUSZOK 141
A matematikai képesség szintjei 141
A családfaelemzés eredménye: a matematikai adottság
öröklődése 143
Az öröklődés modellje 146
A Mendel-féle modell 196
A vulkán modell 147
A matematikai tehetség korai jelentkezése 150
Az agykutatások 154
Személyi jellegzetességek 156
A nemi arány 156
Születési adatok 158
Származás 159
Iskolák 160
Családalapítás 161
Élettartam 162
2x4 faktoros talentummodell , 163
Az általános értelmi képesség 163
A specifikus szellemi képességek 163
A kreativitás 164
A motiváció 166
Mit ér a matematikus, ha magyar? 166
Bolyai János 170
Ősei 170
Bolyai János élete 172
Az életmű utóélete 176


Dr. Czeizel Endre

Dr. Czeizel Endre  további könyvei

Az Ön véleménye

Még nincs vélemény a könyvről, legyen Ön az első aki véleményt ír róla...