Úgy tűnik, hogy a JavaScript le van tiltva, vagy nem támogatja a böngésző. Sajnáljuk, de az oldal néhány funkciójának működéséhez, többek között a rendeléshez engedélyeznie kell a JavaScript futtatását böngészőjében. Köszönjük!

Válaszúton a magyar oktatási rendszer A magyar oktatási intézmények tanárainak és diákjainak társdaalmi háttere, nézetei és attitűdjei az oktatásról

Válaszúton a magyar oktatási rendszer - Székelyi Mária, Csepeli György, Örkény Antal, Szabados Tímea - Régikönyvek
Válaszúton a magyar oktatási rendszer - Régikönyvek Válaszúton a magyar oktatási rendszer - Régikönyvek Válaszúton a magyar oktatási rendszer - Régikönyvek Válaszúton a magyar oktatási rendszer - Régikönyvek
(0 vélemény)
Kiadó:
Új Mandátum Könyvkiadó
Kiadás éve:
1998
Kiadás helye:
Budapest
ISBN:
9639158046
Kötés típusa:
ragasztott papír
Terjedelem:
152
Nyelv:
magyar
Méret:
Szélesség: 16.00cm, Magasság: 23.00cm
Kategória:
I. A KUTATÁS LEGFONTOSABB MEGÁLLAPÍTÁSAI
Bevezetés 10
1. A közoktatásban oktatók demográfiai jellemzői,
jövedelmi helyzetük és véleményük a közoktatásról 11
1.1 Foglalkozási szerep 11
1.2 A közoktatásban oktatók jövedelmi attitűdje 12
1.3 Kiegyenlített vagy differenciált jövedelemelosztás 12
1.4 A közalkalmazotti státus megítélése 13
1.5 Az egyházi iskolák percepciója 14
1,6 Idegennyelv-tudás — Informatikai kultúra 16
1.7 A tanári továbbképzésben való részvétel 18
1.8 Vélemények a NAT-ról 18
1.9 Érdekvédelem és érdekképviselet 18
1.10 Politika, párfpreferencia 19
1.11 Az oktatás állapotáról 20
2. A felsőoktatási hallgatók társadalmi háttere, életkörülményei
és tanulmányi feltételei 21
2.1 Lakóhely és életkörülmények 21
2.2 Nyelvismeret — Számítógép 21
2.3 Társadalmi háttér, mobilitás 22
2.4 Egyetemi élet 22
2.5 Politikai tájékozottság 22
2.6 Választási hajlandóság, pártpreferencia 22

II AZ EGYETEMI-FŐISKOLAI OKTATÓK NÉZETEI, ATTITŰDJEI
A FELSŐOKTATÁSRÓL 23
1. Az egyetemi és főiskolai tanárok társadalmi háttere és munkakörülményei 24
1.1 A felsőoktatásban oktatók demográfiai jellemzői 24
1.2 Foglalkozási szerep 25
1.3 Nyelvismeret 25
1.4 Oktatói besorolás 25
2. A közalkalmazotti státus megítélése 27
2.1 Alkotói szabadság 28
2.2 A felsőoktatásban oktatók jövedelmi-attitűdjei 28
3. Érdekképviselet 35
4. A felsőoktatás jelenlegi helyzetéről 37
4.1 A finanszírozás különböző formáiról 37
4.2 A finanszírozás különböző forrásai 38


4.3 Válságban van-e a felsőoktatás? 38
4.4 Az új finanszírozási formák ismerete és megítélése 40
5. A felsőoktatásban dolgozók elégedettsége 45
6. Politika, pártpreferenciák 48

III. A HALLGATÓK TÁRSADALMI KÖRÜLMÉNYEINEK,
TANULMÁNYI HÁTTERÉNEK ALAKULÁSA A FELSŐOKTATÁSBAN 51
1. A felsőoktatásban részt vevő hallgatók társadalmi helyzete
a történelem különböző időszakaiban 52
1.1 A felsőoktatási hallgatók demográfiai háttere a két világháború között 52
1.2 Ezerkilencszáznegyvenöt után 52
1.3 Ezerkilencszásnyolcvankilenc után 53
2. A felsőoktatási hallgatók demográfiai és társadalmi háttere napjainkban 54
2.1 Az elsőéves és végzős egyetemi hallgatók körében végzett kutatás 54
22 Lakóhely - Életkörülmények 55
2.3 Készségek, eszközök 58
2.4 Társadalmi háttér, mobilitás 60
2.5 Vallás 63
2.6 Politika tájékozottság 65
3. Életkörülmények és tanulmányi feltételek 67
3.1 Megélhetés 67
3.2 Tandíj 68
3.3 Egyetemi élet 71
3.4 Érdekképviselet 75

IV. A KÖZÉPISKOLAI TANÁROK VÉLEMÉNYEI ÉS ATTITŰDJEI
A KÖZOKTATÁSRÓL 77
1. A Középiskolai tanárok demográfiai jellemzői 78
2. A Középiskolai tanárszerep 78
3. A középiskolai tanárok véleménye a bérdifferenciálásról -
az igazságos elosztás elvei 81
3.1 Jövedelmi viszonyok 81
3.2 Bérdifferenciálás 82
3.3 A tanárok teljesítményének szempontrendszere 85
4. A közalkalmazotti státus megítélése 86
5. Az egyházi iskolák percepciója 88
6. Idegennyelv-ismeret - Informatikai kultúra 89
6.1 Idegennyelv-ismeret 89
6.2 Számítógépes ismeretek 92
7. A tanári továbbképzésben való részvétel 97


8. A középiskolai tanárok véleménye a NAT-ról 98
9. Érdekvédelem és érdekképviselet 102
10. Politika, pártpreferenciák 104
11. A középiskolai tanárok véleménye a közoktatás állapotáról 106

V. ÁLTALÁNOS ISKOLAI TANÁROK VÉLEMÉNYEI,
ATTITŰDJEI ÉS NÉZETEI A KÖZOKTATÁSRÓL 113
1. A minta 114
2. Az általános iskolái tanárok demográfiai jellemzői 114
3. Az általános iskolai tanárszerep 115
4. Az általános iskolai tanárok véleménye a bérdifferenciálásról,
az igazságos elosztás elvei 119
4.1 Jövedelemviszonyok 119
4.2 Bérdifferenciálás 120
4.3 A tanárok teljesítményének szempontrendszere 122
5. A közalkalmazotti státus megítélése 124
6. Az egyházi iskolák percepciója 125
7. Idegennyelv-tudás — Informatikai kultúra 126
7.1 Számítógépes ismeretek 128
7.2 Az általános iskolai tanárok és az INTERNET 129
7.3 A tanári továbbképzésben való részvétel 131
8. Hogyan vélekednek az általános iskolai tanárok a NAT-ról? 132
9. Érdekvédelem és érdekképviselet 139
10. Politika, pártpreferencia 142
11. Elégedettség és frusztráció 148


Székelyi Mária

Székelyi Mária  további könyvei

Az Ön ajánlója

Még nincs vélemény a könyvről, legyen Ön az első aki véleményt ír róla...