Úgy tűnik, hogy a JavaScript le van tiltva, vagy nem támogatja a böngésző. Sajnáljuk, de az oldal néhány funkciójának működéséhez, többek között a rendeléshez engedélyeznie kell a JavaScript futtatását böngészőjében. Köszönjük!

Valóság és illúzió Az európai népi demokráciák filmművészetének fejlődése

Valóság és illúzió - Nemes Károly - Régikönyvek
(0 vélemény)
Sorozatcím:
Elvek és utak
Kiadó:
Magvető
Kiadás éve:
1971
Kiadás helye:
Budapest
Nyomda:
Szegedi Nyomda
Kötés típusa:
fűzött egészvászon, kiadói borítóban
Terjedelem:
509
Nyelv:
magyar
Méret:
Szélesség: 13.00cm, Magasság: 19.00cm
Kategória:
A vizsgálat szempontjai
A filmtörténeti kutatás 9
A kutatás indoka 9
A filmtörténet objektivitása 10
A filmművészeti irányzatok 13
Művészeti és társadalmi körülmények 15
Az egyetemes filmművészet fejlődése 15
A népi demokráciák társadalmi körülményeinek néhány vonása 22
A lengyel filmművészet
A hagyományok továbbélése 27
A lengyel filmművészet és a hagyományok 27
Út a Start-hoz 30
A folytonosság megteremtése 34
Még egyszer a hagyományokról 36
A múlt átélése 38
Az átmenet 38
Ének a viharban 40
Az utolsó állomás 41
Dokumentumfilm vagy játékfilm 44
A wislai filmszemle 46
Öten a Barska utcából 49
A személyiség rehabilitációja 51
Emlékek és élmények 53
A fordulat kezdete 58
A valóság új arca 58
A fekete széria követelményei 62
Az experimentalizmus 66
A tudat önállósága? 70
A határ 75
Az emberi kapcsolatok 78
A film és az irodalom a művészeti általánosítás vonatkozásában 83
A filmművészet és a valóság 86
Andrzej Wajda 91
Csatorna 91
Hamu és gyémánt 97
A lengyel dráma és a dráma 104
Sámson 106
Andrzej Munk 112
Hitek és tények 112
Eroica 117
Kancsal szerencse 123
Egy nő a hajón 126
A továbblépés lehetősége 129
Jerzy Kawalerowicz 129
Mater Johanna 132
Ártatlan varázslók 136
Kés a vízben 137
Jerzy Skolimowski 142
A lengyel filmiskola 147
A lengyel film születése 147
A lengyel filmiskola kialakulása és fejlődése 148
A csehszlovák filmművészet
A kezdeti körülmények hatása 155
A csehszlovák film változékonysága 155
A csehszlovák némafilm 156
Gustav Machaty 164
Nemzeti filmművészet? 169
A cseh élet tanulmányozása 172
A kommunikatív funkció előtérbe kerülése 177
Irodalom - színház - film 178
A német fenyegetés ideje 182
Következmények 184
A háború utáni helyzet 189
Folyamatosság? 189
A reprezentatív sorozat 191
A bábfilm 195
Az első lendület 199
Ideálkeresés 199
Kritikai kísérletek 202
Esztétizmus vagy pszichológiai ábrázolás? 210
Az új ideál kialakulása 220
A humanisztikus átélés 220
Tilalmak ellen 223
A morális aspektus 232
Lehetőség és valóság 239
A csehszlovák új hullám 245
Hagyomány és újítás 245
A régi és az új között 247
Milos Forman 257
A deheroizálás 267
Pavel Juracek és Evald Schorm 272
Jan Nemec 281
Az új hullám problémája 289
Az önálló csehszlovák filmművészet 291
Az önállóság - kiindulópont 291
A jugoszláv filmművészet
A kezdet 299
Manakitól - Manakiig 299
Slavica 301
A kezdet korlátai 302
A keresés 306
Az ábrázolás változása 306
A rajzfilm 312
A kritika kezdete 314
A nemzeti filmművészet keletkezése 319
Veljko Bulajic 319
Fadil Hadzic 326
Aleksandar Petrovic 328
Purisa Dordevic és Zivojin Pavlovic 335
Vatroslav Mimica 344
Dusan Makavejev 347
Változás vagy alkalmazkodás 353
A nemzeti filmművészet 358
Dokumentum vagy esztétikum 358
Bulgária filmművészete
Az újrakezdések 369
Az államosítás előtt 369
A felszabadulás és az államosítás lehetőségei és korlátai 373
Művészeti és társadalmi konfliktusok 378
A hagyományos tematika fellazítása 378
1966 - a fordulat éve? 385
A művészeti önállósodás problámája 393
Románia filmművészete
Sikertelenségek után 397
Irodalom - színház - külföld 397
Távolodás az illusztrálástól 401
Ion Popescu-Gopo 406
Próbálkozások 409
A motiváció szerepe 409
A fordulat művészeti lehetősége 417
A kritika hiánya 421
A film a Német Demokratikus Köztársaságban
Politika és film 425
Tematikai kötöttségek 425
A német társadalom mint történelem 430
A társadalom a német filmben 430
Az első filmek 431
Az ember és a történelem 437
Konrad Wolf törekvése 440
Kapcsolat az egyetemes filmművészettel 445
Az európai népi demokráciák filmművészete
Az általánosítás szükségtelensége 449
Közös vonások vagy tanulság 449
A filmművészet társadalmi funkciója 450
A filmművészet formai átalakulása 452
Elmélet vagy történet 453
Függelék
Jegyzetek 457
Irodalomjegyzék 476
Filmcím-mutató 483
Névmutató 494

Nemes Károly

Nemes Károly  további könyvei

akár 30%
Hűségpont:
 
Hűségpont:
 
Antikvár könyv
1 200 Ft
Hűségpont:
 
Antikvár könyv
1 500 Ft
akár 10%
Hűségpont:
 

Az Ön ajánlója

Még nincs vélemény a könyvről, legyen Ön az első aki véleményt ír róla...