Úgy tűnik, hogy a JavaScript le van tiltva, vagy nem támogatja a böngésző. Sajnáljuk, de az oldal néhány funkciójának működéséhez, többek között a rendeléshez engedélyeznie kell a JavaScript futtatását böngészőjében. Köszönjük!

Windows alkalmazások fejlesztése C++ Builder 3 rendszerben

Windows alkalmazások fejlesztése C++ Builder 3 rendszerben - Benkő Tiborné, Benkő László, Kuzmina Jekatyerina, Tamás Péter - Régikönyvek
Windows alkalmazások fejlesztése C++ Builder 3 rendszerben - Régikönyvek Windows alkalmazások fejlesztése C++ Builder 3 rendszerben - Régikönyvek Windows alkalmazások fejlesztése C++ Builder 3 rendszerben - Régikönyvek Windows alkalmazások fejlesztése C++ Builder 3 rendszerben - Régikönyvek Windows alkalmazások fejlesztése C++ Builder 3 rendszerben - Régikönyvek
(0 vélemény)
Borító tervezők:
Székely Edith
Kiadó:
Computerbooks Kiadó Kft.
Kiadás éve:
1998
Nyomda:
Dabas Jegyzet Kft.
ISBN:
963618190X
Kötés típusa:
ragasztott papír
Terjedelem:
468
Nyelv:
magyar
Méret:
Szélesség: 17.00cm, Magasság: 24.00cm
Kategória:
Előszó 1

Bevezetés 3

1. Ismerkedés a C++Builder rendszerrel 5
1.1. Az objekum-orientált C++ programozás alapelemei 5
1.1.1. Az egységbezárás - encapsulation 6
1.1.2. Az adatrejtés elve 7
1:1.3. Az objektumpéldányok és a this paraméter 8
1.1.4. Dinamikus objektumpéldányok 8
1.1.5. Az objektumok hierarchiája 8
1.1.6. Az objektumok sokalakúsága 9
1.1.7. Kivételek kezelése 10
1.2. A VCL C++ programozók számára 14
1.2.1. A VCL-objektumokat dinamikusan kell kezelni 15
1.2.2. A VCL-függvényeknek nincsenek alapértelmezett paraméterei 16
1.2.3. A VCL-osztályok nem támogatják a többszörös öröklődést 16
1.2.4. Delphi-specifikus osztályok 16
1.3. A vizuális komponensek könyvtára (VCL) 21
1.3.1. TForm és az TApplication osztályok 21
1.3.2. Komponensek osztályai 22
1.3.3. Események kezelése 24
1.3.4. Tulajdonságok kezelése 27
1.3.5. Futásidejű típus-információk 28
1.4. Az alkalmazás ablakának osztálya -TForm 30
1.4.1. A Form objektum 30

2. C++Builder alkalmazás felépítése 33
2.1. A C++Builder 3 indítása 33
2.2. A C++Builder integrált fejlesztői környezete 34
2.2.1. A komponenspaletta 34
2.2.2. A programok megjelenési formája (Form) 35
2.2.2.1. Az ablakmodell használata 35
2.2.3. Object Inspector (objektum-felügyelő) 37
2.2.3.1. Tulajdonságok beállítása 38
2.2.3.2. Események kezelése 38
2.2.4. A kódszerkesztő 39


2.3. Az első alkalmazói program tervezése 41
2.4. Egy másik példaprogram 48
2.5. A projekt használata 59
2.5.1. Projekt fájl 59
2.5.2. A formállományok 60
2.5.3. C++Builder program 60
2.5.4. Erőforrásállományok 61
3. Menük 63
3.1. Menük létrehozása 63
3.2. A menütervező gyorsmenüje 77
3.3. A menük használatát bemutató mintafeladatok 78
3.3.1. Egyszerű szöveget kiíró programok 78
3.3.2. Alakzatok rajzolása menüvel, illetve gyorsítóbillentyűk segítségével 80
3.3.3. Menüpont változtatása programból 86
3.3.4. Felbukkanó menü készítése 93
3.3.5. Alakzatok rajzolása felbukkanó menü segítségével 98
3.3.6. Rajzolás egérkezeléssel 104
4. Vezérlőelemek használata 115
4.1. Vezérlőgombok 117
4.1.1. Button (nyomógomb) vezérlő 117
4.1.2. BitBtn (bitképes nyomógomb) vezérlő 120
4.1.3. CheckBox (jelölőnégyzet) vezérlő 126
4.1.4. RadioButton (választógomb) vezérlő 134
4.1.5. RadioGroup (csoportos választógomb) vezérlő 134
4.2. Szöveges vezérlők 142
4.2.1. Label (címke) vezérlő 143
4.2.2. Egyszerű szövegszerkesztő 146
4.2.3. Többsoros szövegmező vezérlők 149
4.3. ListBox (lista) vezérlő 154
4.4. ComboBox (kombinált lista) vezérlő 179
4.5. Scrollbar (görgetősáv) vezérlő 188
4.6. A Win32 komponenslap vezérlői 195
4.6.1. TrackBar (csúszka) komponens 195
4.6.2. ProgressBar (munkafolyamat-kijelző) vezérlő 201
4.6.3. Léptető (UpDown) vezérlő 203
5. A C++Builder grafikája 213
5.1. Grafikus vezérlők használata 213
5.1.1. Szövegek megjelenítése 213
5.1.2. Geometriai ábrák megjelenítése 214


5.1.3. Képek megjelenítése 214
5.1.4. Hogyan takarják a grafikus vezérlők egymást? 214
5.2. A Canvas tulajdonság használata 219
5.2.1. A Canvas objektum alapjellemzői 219
5.2.2. Rajzolás a Canvas objektum segítségével 222
5.2.3. Nyomtatás 229
5.2.4. Programkészítés a Canvas tulajdonság használatával 230
5.3. Egyéb grafikus lehetőségek 244

6. SDI és MDI alkalmazások 253
6.1. SDI ablakmodell kialakítása 253
6.1.1. Több ablakot használó alkalmazás felépítése 254
6.1.2. Műveletvégzés és rajzolás párbeszédablakkal 268
6.1.3. Kalkulátor működtetése fájlból 278
6.2. Az MDI megjelenítés 287
6.2.1. MDI form és MDI gyermek készítése 288
6.2.2. Az MDI gyermekek kezelése és elrendezése 289
6.2.3. Menük MDI ablakban 289
6.2.4. Az ablakok bezárása 290
6.2.5. Grafikus dokumentumok MDI ablakokban 290
7. Alkalmazások közötti adatkapcsolatok 303
7.1. A vágólap használata 304
7.2. A dinamikus adatcsere (DDE) 306
7.2.1. A hálózati kapcsolatok — NetDDE 308
7.2.2. DDE használata a C++Builder-ben 308
7.3. Az OLE és a COM technológia 315
7.3.1. Az inteface (interfész) definíciója 315
7.3.2. Az osztálygyár fogalma 316
7.3.3. Az OLE-automatizmus 316
7.3.4. A típuskönyvtár 317
7.3.5. OLE ügyfél-kiszolgáló alkalmazás készítése 318
7.3.6. Az OLE-konténer csatolt dokumentumok kezelésére 321
7.3.7. Az OLE vidd és dobd (drag and drop) lehetőségei 324

8. Adatbázis-kezelő alkalmazások készítése 327
8.1. Az adatbázisokról röviden 327
8.2. Adatbázis-kezelés komponensekkel 331
8.2.1. Az adattábla (Table) komponens használata 333
8.2.2. Az Query komponens használata 349
8.2.3. Jelentéskészítő — QuickReport 353
8.4. A Client/Server verzió speciális lehetőségei 359


8.4.1. Többdimenziós adatelemzés — a Decision Cube komponens 360
8.4.2. Többrétegű (multi-tier) adatbázis-kezelő rendszerek 362
8.4.3. Adatbázis-kezelés webszerver alkalmazásból 371

9. A C++Builder további lehetőségei 377
9.1. A DLL-től a komponensekig 377
9.1.1. Dinamikusan szerkeszthető könyvtárak készítése 377
9.1.2. Komponensek programból történő létrehozása 384
9.1.3. Saját komponensosztály származtatása 387
9.1.4. C++Builder-komponensek készítése 390
9.1.5. AxtiveX-komponensek készítése 404
9.2. A C++Builder mint multimédiás fejlesztőeszköz 412

Fl. Néhány hasznos táblázat 435
F1.1. Néhány fontosabb menüpont gyorsító parancsikon 435
FI.2. A Delphi adattípusok C++Builder megfelelői 436

F2. A C++Builder 3 client/server verzió komponenspalettájának elemei 439
F2.1. A Standard komponenslap 439
F2.2. Additional komponenslap 440
F2.3. A Win32 komponenslap 441
F2.4. A System komponenslap 443
F2.5. Az Internet komponenslap 443
F2.6. A DataAcces komponenslap 446
F2.7. A DataControls komponenslap 447
F2.8. DecisionCube komponenslap 448
F2.9. QReport komponenslap 449
F2.10. A Dialogs komponenslap 450
F2.11. A Win3.1 komponenslap 451
F2.12. Samples komponenslap 452
F2.13. Az ActiveX komponenslap 453

F3. A CD-melléklet használata 455

Irodalomjegyzék 461
Tárgymutató 463


Benkő Tiborné

Benkő Tiborné  további könyvei

ObjectWindows - Benkő Tiborné, Moré Gábor - Régikönyvek
10%
3 500 Ft 3 150 Ft (10%)
Antikvár könyv

Az Ön véleménye

Még nincs vélemény a könyvről, legyen Ön az első aki véleményt ír róla...