Úgy tűnik, hogy a JavaScript le van tiltva, vagy nem támogatja a böngésző. Sajnáljuk, de az oldal néhány funkciójának működéséhez, többek között a rendeléshez engedélyeznie kell a JavaScript futtatását böngészőjében. Köszönjük!

A barokk elterjedése Európában

A barokk elterjedése Európában - Tur, Joan Ramon Triadó, Rebull, Rosa María Subirana - Régikönyvek
A barokk elterjedése Európában - Régikönyvek A barokk elterjedése Európában - Régikönyvek A barokk elterjedése Európában - Régikönyvek A barokk elterjedése Európában - Régikönyvek A barokk elterjedése Európában - Régikönyvek
(0 vélemény)

Az itáliai és spanyol barokk stílus viszonylag gyorsan elterjedt Európában. Bár szemben az itáliai és a spanyol barokkal, Európa többi részén szinte nem is beszélhetünk egységes barokk stílusról, sokkal inkább flamand, francia és holland iskolákról. A reneszánsz óta meghatározó itáliai művészet hatott természetesen ezekre az iskolákra, de mindegyike hamar kialakította saját barokk stílusát. Rubens és kitűnő tanítványai, például Van Dyck stílusa roppant egyéni, bár erős hatással volt rájuk az itáliai Caravaggio. Ők aztán hatottak egy sor olyan festőre, akik sohasem jutottak el Itáliába, például Frans Hals, Rembrandt és Jan Vermeer. Franciaországban pedig a barokk egyfajta klasszicizmussal párosult, például Poussin műveiben. Könyvünk ennek a korszaknak a sokszínűségét tárja fel, illusztrálja gyönyörű reprodukciók segítségével. Az utókor hajlamos volt rá, hogy a barokkot eltorzultnak, túlhajtottnak értelmezze. Ez a kötet a nagyszerűségét mutatja be.

Sorozatcím:
A művészet története
Fordítók:
Piros Ákos
Borító tervezők:
Gelényi Mariann
Kiadó:
Magyar Könyvklub
Kiadás éve:
2000
Kiadás helye:
Budapest
Nyomda:
Tlaciarne Banská Bystrica
ISBN:
9635471807
Kötés típusa:
fűzött kemény papír kiadói borítóban
Terjedelem:
200 oldal
Nyelv:
magyar
Méret:
Szélesség: 23.00cm, Magasság: 30.00cm
Súly:
1.30kg
Kategória:
Bevezetés 10
Festészet 10
Építészet 15
Szobrászat 17
A barokk művészet alkonya 18
A barokk művészet Franciaországban 21
Centralizmus, abszolutizmus 22
Központ és periféria 22
Művész és közönsége 22
A "szabadságtól" az Akadémiáig 26
A művész helyzete 28
A művész műveltsége 30
Városépítészet 32
Párizs átalalkulása 32
André Le Notre és a kertművészet 35
Sébastien Vauban és a városvédelem építészete 38
Építészet 39
Az építészet elmélete 39
Típusok és irányzatok 40
Idegen elemek és sajátos vonások 40
Az egyházi építészet 42
A világi építészet 48
Vaux-le vicomte-tól Versailles-ig 50
Palota király nélkül - a Louvre 56
Szobrászat 60
Az itáliai minta 60
A francia iskola kialakulása: Girardon és Coysevox 64
Festészet 68
A festői hagyomány és újszerűség között 68
A manierizmustól az Akadémiáig 70
A hagyománytól az újításig: Simon Vouet 72
Champaigne, avagy a ridegség mint norma 74
A Le Nain fivérek hallgatag valósága 75
Georges de la Tour - formai kísérletek 77
Poussin, avagy a klasszicizmus győzelme 79
Lorrain levegője 85
A nagyok epigonjai 86
Charles Lebrun: a festészet egységesítése 88
A barokk művészet Flandriában 91
Művészet válságos időkben 92
A nagy művészeti központok 92
Mecénások és művészek 94
Építészet 97
A gótikától a római barokkig 97
A világi építészet 99
Szobrászat 100
Festészet 102
A témák teljes választéka 103
Idegen elmek és sajátos vonások 105
Rubens, a barokk mintapéldája 108
Van Dyck nemes eleganciája 117
Jordaens, avagy a mítosz vulgarizálása 127
A valóság mint ürügy 132
A valsóág mint dokumentum 138
Hollandia, Anglia és Közép-Európa barokkja 145
A barokk különleges esete 146
Kronológia 146
Hollandia 148
Művészeti központok 148
A művészet legfőbb fogyasztója: a polgárság 148
Építészet 154
Szobrászat 157
A festészet mint leíró művészet 158
Frans Hals 161
Rembrandt, avagy a géniusz magánya 168
Vermeer van Delft 178
A mindennapi élet festői 184
Jan Steen és Van Ostande 186
A táj mint önálló téma 187
A hétköznapi dolgok diadala: a csendélet 191
A barokk Angliában 192
A palladianizmus és az eklekticizmus közötti építészet 192
Christopher Wren és a londoni tűzvész 193
A 18. század küszöbén 194
Festészet, portréláz 196
A barokk művészet Közép-Európában 198
Kiindulási pontok, hagyomány, diaszpóra 198
F. von Erlach, a klasszikus barokk építészet képviselője 198
Bibliográfia 201

Tur, Joan Ramon Triadó

Tur, Joan Ramon Triadó  további könyvei

Hűségpont:
 
Antikvár könyv
4 000 Ft

Az Ön ajánlója

Még nincs vélemény a könyvről, legyen Ön az első aki véleményt ír róla...