Úgy tűnik, hogy a JavaScript le van tiltva, vagy nem támogatja a böngésző. Sajnáljuk, de az oldal néhány funkciójának működéséhez, többek között a rendeléshez engedélyeznie kell a JavaScript futtatását böngészőjében. Köszönjük!

Itáliai és spanyol barokk

Itáliai és spanyol barokk - Tur, Joan Ramon Triadó, Rebull, Rosa María Subirana, Fagiolo, Marcello - Régikönyvek
(0 vélemény)

A ​17. század folyamán az itáliai, a spanyol és a spanyolok által közvetített latin-amerikai művészetben új stílusirányzat bontakozott ki. A három kultúra szorosan összefonódott, közös céljuk a végtelen érzékeltetése. Ezt a földrajzi térséget, amelyben a barokk megszületett és fejlődött, ugyanaz a vallási természetű esemény rázta meg, az ellenreformáció. A barokkot felfoghatjuk úgy, mint a „katolikus ideológia nevében végbement kulturális forradalom eszméjét”. Ezzel szemben van olyan értelmezése is, amely a modern kultúra hajnalának tartja. Könyvünk azt mutatja be gyönyörű fotók segítségével, hogy a barokk a látvány művészete. Az építészetben megjelenik az újfajta tér (Bernini alkotásai), a festészetben pedig a végletesség: egyfelől az úgynevezett díszítő barokk, másfelől a befelé fordulás festészete (Caravaggio, Velázquez, Zurbarán). A latin-amerikai barokk építészet egyedülálló alkotásai Peruban, Mexikóban, Kubában, Brazíliában nálunk eddig kevésbé ismertek voltak. Könyvünk egyik erénye, hogy ezeket is az európai barokk szerves folytatásaként mutatja be.

Sorozatcím:
A művészet története
Fordítók:
Patak Márta
Kiadó:
Magyar Könyvklub
Kiadás éve:
2000
Kiadás helye:
Budapest
Nyomda:
Tlaciarne Banská Bystrica
ISBN:
9635471793
Kötés típusa:
fűzött műbör, kiadói borítóban
Terjedelem:
200 oldal+6 oldal bibliográfia
Nyelv:
magyar
Méret:
Szélesség: 23.00cm, Magasság: 30.00cm
Súly:
1.29kg
Kategória:
Bevezetés 10
Barokk jegyek és terek 12
Természet, naturalizmus, realizmus 16
Az arany barokk 19
A barokk Itáliában 21
A díszletek diadala 22
A művészeti élet központjai 22
Művész és közönsége 22
Városépítészet 26
Róma, a kereszténység fővárosa 26
Építészet 31
Építészetelmélet 31
Tipológia és irányzatok 33
Egyházi építészet 33
Cortona az ókori minta és az új megoldások között 36
Bernini, félúton a klasszicizmus és a színpadias barokk között 38
Borromini avagy a barokk spekuláció 40
A római barokk többi építésze 46
A Rómán kívüli egyházi építészet 50
Baldassare Longhena avagy a mintákra épülő eredetiség 50
Guarino Guarini avagy a 17. századi barokk diadal 50
Egyházi építészet útban a 18. sz. felé 52
Juvarra avagy visszatérés a klasszicizmushoz 52
Vittone Guarini nyomdokain 55
A polgári építészet fejlődése 56
A klasszicista vonal 56
Nagy barokk vállalkozások 56
Képzőművészet és ralista-klasszicista kettősség 61
A vallás arculata 61
A művelt polgár arculata 62
A témavilág 62
Szobrászat 63
A szobrászat elmélete 63
Az elődök 65
Bernini, a barokk szobrászat jelképe 66
Algardi avagy a visszafogott expresszivitás 74
Útban a 18. sz. felé 75
Festészet 75
A festészet elmélete 76
Stílusáramlatok 76
Caravaggio naturalizmusa 78
A Carracci fivérek klasszicizmusa 87
Caravaggio és Carracci nyomdokain 92
A Rómán kívüli festészet 1650-ig 96
A késői barokk festészet 96
A barokk Spanyolországban 99
Valóság és szimbolizmus közt 100
A művészet pártolói 100
A műgyűjtés 104
Az akadémiák, a versengés színterei 108
A művészképzés 108
A művész társadalmi megítélése 110
"Ut pictura poesis" 110
Városépítészet 115
A főtér mint térszervező elem 116
A város: a hatalom jelképe 116
Építészet 118
Építészetelmélet 118
A polgári építészet 120
Egyházi építészet 122
Stílus a korszakolás 122
Nemzeti sajátosságok 125
Képzőművészet 129
A festészet elmélete 129
A témavilág 130
A nagy ikonográfia programok 137
Szobrászat 140
Valladolid: Gregorio Fernández 142
A nagy andalúziai iskola 142
A többi központ 145
Festészet 145
A kezdetek: III. Fülöp uralkodása 145
IV: Fülöp uralkodása: Diego Velázquez, avagy a festészet fénykora 146
Zurbarán, avagy a barokk visszafogottság 153
Alonso Cano, avagy a klasszicista irányvonal 156
Ribera, a naturalizmus és barokk között 156
A többi festő 160
II. Károly, avagy a barokk diadala: Carreno de Miranda és Claudio Coello 161
Sevilla: Murillo és Valdes Leal 162
A barokk Latin-Amerikában 169
Az új művészet kialakulása 170
A gyarmati művészet geográfiája 170
Építészet 172
Az egyházi építészet 172
Földrajzi megoszlás, művek és alkotók 174
A barokk korszak 178
Földrajzi megoszlás, művek és alkotók 180
A 18. századi barokk fénykora 182
Egyéb latin-amerikai központok 185
A brazil egyházi építészet 185
A polgári építészet 187
Az iskolák: fejlődés és fontosabb alkotások 188
Festészet 190
Idegen befolyás a 16. sz. folyamán 190
A nagy festői programok 191
A barokk korszak 192
Helyi iskolák 193
Szobrászat 199
A függőségtől az önállóságig 199
Bibliográfia 201

Tur, Joan Ramon Triadó

Tur, Joan Ramon Triadó  további könyvei

Hűségpont:
 

Az Ön ajánlója

Még nincs vélemény a könyvről, legyen Ön az első aki véleményt ír róla...