Úgy tűnik, hogy a JavaScript le van tiltva, vagy nem támogatja a böngésző. Sajnáljuk, de az oldal néhány funkciójának működéséhez, többek között a rendeléshez engedélyeznie kell a JavaScript futtatását böngészőjében. Köszönjük!

A film drámaisága

A film drámaisága - Bíró Yvette - Régikönyvek
(0 vélemény)

A film különös életközelsége, a rendelkezésére álló sokféle kifejező eszköz nem szünteti meg a film drámaiságát, nem oldja fel a naturalista tükrözésben, mechanikus másolásban, hanem újfajta sűrítési, formálási módszereket követel. Ezeket a módszereket kutatja Bíró Yvette, akinek A film formanyelve című régebbi könyve felkeltette mind a szakemberek, mind a film iránt érdeklődő olvasók figyelmét. Gondolatait sokoldalúan fejti ki, példákkal támasztja alá. A példatárat pedig azokból a filmekből állítja össze, melyeket az olvasó is jól ismer, s így aktív résztvevője lesz a problémák kutatásának.

Kiadó:
Gondolat Kiadó
Kiadás éve:
1967
Kiadás helye:
Budapest
Nyomda:
Bács-Kiskun megyei Nyomda V.
Kötés típusa:
egészvászon kiadói borítóban
Terjedelem:
273
Nyelv:
magyar
Méret:
Szélesség: 13.00cm, Magasság: 19.00cm
Súly:
0.20kg
Kategória:
TARTALOM
Bevezető 5
A film múzsája 13
A "Meglódult idő" 14
A látható világ 19
Láthatatlan drámák 23
Új hódítások 28
A megváltozott nyilvános jelleg 29
Az intimitás 41
A pátosz 41
Az "összemérhetetlen dolgok" együttese 45
A film nyelve 56
A nyelv komplexitása 57
A filmnyelv és a beszélt nyelv 64
Sokszólamúság - modern harmóniarendszer 71
Hagyomány és újítás 82
A filmnyelv fejlődése. Elévül-e a filmnyelv? 88
A tér és időformálás dramaturgiája 103
A térképzés elvei 104
A tűnő idő nyomában 111
A tér-idő egység 120
A cselekmény felépítése 122
Egy kis történet 124
A cselekmény íve és alapsejtje 126
A mese anyaga és közege 134
A mindennapok költészete 137
A filmbeli konfliktus szerkezete 139
A környezetrajz és az atmoszféra varázsa 154
Hiteles dokumentáció 156
Elbeszélés és leírás 159
Az események "sajátéletűsége" 163
A környezet átszellemítése 170
"A tárgyak... nyugvópontjai elsikló életünknek" 173
A külön világ légköre 178
Ember és külvilág 183
A véletlen, a valószínűség és szükségszerűség 185
A hős szabadsága és meghatározottsága 189
A véletlen diadala és veszélyei 192
A meseszövés módszerei 194
Az idegen elemek drámaisága 195
A szimbólumok 209
A kihagyás 211
Az elbeszélés tagolása, a ritmus drámaisága 214
Az életritmus 215
A ritmus, mint artikuláció 218
A ritmus kettős íve 225
A változékonyság és folyamatosság egysége 229
A film a gondolat nyomában 232
A berchti tanítások 233
Új tartalmak kifejezése 239
A történelmi példázat 239
Az analitikus film 249
Az esszé 258
Függelék 265
A könyvben felhasznált fontosabb munkák 267
Filmográfia 268

Bíró Yvette

Bíró Yvette (Budapest, 1930.) filmesztéta, filmkritikus, forgatókönyvíró.

Bíró Yvette  további könyvei

Az Ön ajánlója

Még nincs vélemény a könyvről, legyen Ön az első aki véleményt ír róla...