Úgy tűnik, hogy a JavaScript le van tiltva, vagy nem támogatja a böngésző. Sajnáljuk, de az oldal néhány funkciójának működéséhez, többek között a rendeléshez engedélyeznie kell a JavaScript futtatását böngészőjében. Köszönjük!

A gyermekek matematikai gondolkodásának kialakulása 2-7 életévekben Fejlesztésének hatékony módszerei

A gyermekek matematikai gondolkodásának kialakulása 2-7 életévekben - Kiss Tihamér - Régikönyvek
A gyermekek matematikai gondolkodásának kialakulása 2-7 életévekben - Régikönyvek A gyermekek matematikai gondolkodásának kialakulása 2-7 életévekben - Régikönyvek A gyermekek matematikai gondolkodásának kialakulása 2-7 életévekben - Régikönyvek A gyermekek matematikai gondolkodásának kialakulása 2-7 életévekben - Régikönyvek
(0 vélemény)
Kiadó:
Piaget Alapítvány
Kiadás éve:
1995
Kiadás helye:
Budapest
Nyomda:
Debreceni Református Kollégium Sokszorosító Iroda
Nyomtatott példányszám:
1.000 darab
Kötés típusa:
ragasztott papír
Terjedelem:
175 oldal
Nyelv:
magyar
Méret:
Szélesség: 14.50cm, Magasság: 20.50cm
Kategória:
I. rész A GYERMEKEK MATEMATIKAI GON-
DOLKODÁSÁNAK KIALAKULÁSA 2-7 ÉLET-
ÉVEKBEN. - A FEJLESZTÉS TÉNYEZŐI ÉS
MÓDJAI 5

Bevezetés 5
1. Piaget és munkatársai kísérleteiből leszármaztatható
matematikai oktatásmetodikai útmutatások 7
2. A mennyiségi egységek - a megjelenési formájuk vál-
tozása ellenére - azonosnak maradása felismerése 4-7
életévekben 12
3. A 4-5 éves gyermekek számfelfogása. A számfogalom
és a logikai matematikai értelmi műveletek kialakulása
5-7 életévekben 20
- a. A szám konzervációjának (invarianciájának = ön-
magával azonosnak maradásának) vizsgálata 21
- b. A számok fizikai és logikai, matematikai megis-
merése 25
- c. A számfogalom kialakulásához vezető 'alapvető
logikai-matematikai gondolkodásműveletek és a
műveletek sikeréhez vezető procedúrák 27
4. A társadalmi környezet szerepe az óvodásgyermek
számfelfogása kialakulásában 31
- a. A felnőttek szerepe a gyermekek számfelfogása
kialakításában 32
b. A gyermekek mikrocsoportjában egy-egy feladat
megoldása közös megvitatásuk szerepe és fontos-
sága a logikai-matematikai gondolkodás kialaku-
lásában. 36
5. Játékos foglalkozások, amik elősegítik az óvodásgyer-
mek logikai, matematikai gondolkodása kialakítását. A
módszer, amivel hozzásegíthető a gyermek 42
6. A matematikai gondolkodást megalapozó értelmi
(logikai) műveletek, - építmény-szerkezetük és műkö-
dés-rendszerük. Ezek ismeretének szüksége a pedagó-
gus számára 48


II. rész A MATEMATIKAI GONDOLKODÁST
MEGALAPOZÓ LOGIKAI MŰVELETEK
FEJLESZTÉSE 55

1. A megismerő, információszerző kognitív funkciók fej-
lesztése 55
2. A gyermekek matematikai gondolkodását megalapozó
értelmi (logikai) műveletek fejlesztése 2-5 éves korban.. 63
- a. A matematikai gondolkodást megalapozó logikai
műveletek: halmazba sorolás, tárgyak jellemzése
tulajdonságaik alapján, szétválogatás, osztályba
sorolás 64
- a/1. A halmazba sorolás logikai művelete az
előfogalmak kialakulása időszakában (2-3
életévek) 65
- a/2. A tárgyaknak - lényeges tulajdonságaik alapján
- szétválasztása, halmazba gyűjtése, az osztá-
lyo7ac műveleteire felkészítés (4-5 életévek-
ben) 70
- b. Tulajdonságok szerinti kategorizáció, szétválogató,
halmazba-soroló, osztályozásra felkészítő művele-
tek fejlesztéséhez ajánlott módszerek 73
3. Relációk felismerése, viszonyító eljárások fejlődése, és
fejlesztésük a számok egymás közti mennyiségi különb-
ségei felismerése előkészítésére 75

III, rész A SZÁMFOGALOM, A SZÁMLÁLÁS ÉS A
SZÁMTAN! ALAPMŰVELETEK KIALA-
KULÁSA ÉS FEJLESZTÉSE A 3-7 ÉLET-
ÉVEKBEN 80

1. Az óvodáskorú gyermekek kezdeti ismerkedése a szá-
mokkal, az első számbavételi próbálkozásaik
81
2. Az 1, 2, 3 számok értelmezésének megjelenése, az első
számnevek elsajátítása, - A pedagógiai segítés módjai
(3-4 életévekben) 87


3. A számfogalmak intuitív felfogása, és az értő számlálás
kialakulásának kezdetei 5-6 életévekben 9
4. A tárgyak számossága tudatosulásának az Útja, és a
számlálási sémák fokozatos fejlődése és fejlesztése 9"
- A számlálási sémák kialakulásának öt fokozata
- A perceptív és figuratív számlálási sémák, és fejlesz-
tésük módjai 1 03
- Pedagógiai-pszichológiai megfontolások 116
5. Metodikai javaslatok a 3-6 éves korú gyermekek ma-
tematikai gondolkodását megalapozó óvodai foglalkoz--
tatásaihoz
- a. Didaktikai elvek - amelyek Piaget gyermekpszicho-
lógiája és pedagógiai művei alapján - sikerrel al-
kalmazhatók a gyermekek logikai-matematikai
gondolkodása kialakítása szolgálatában 125
- b. Metodikai javaslatok 13
6. A számok használata a gyermekek mennyiségi mérlege-
léseiben a számtani alapműveletek kialakulása 5-7
életévekben 134

SZAKIRODALOM 143

Az óvodás gyermekek matematikai gondolkodását
megalapozó gyakorlati foglalkozások és játszóeszközök
Farkas Gyuláné óvónő. Debrecen,Görgey u.7-9. Óvoda 15'.:


Kiss Tihamér

Kiss Tihamér  további könyvei

A közművelődés pszichológiai alapjai - Kiss Tihamér - Régikönyvek
50%
1 000 Ft 500 Ft (50%)
Antikvár könyv
Az énkép kialakulása és fejlődése - Kiss Tihamér - Régikönyvek
20%
2 500 Ft 2 000 Ft (20%)
Antikvár könyv
Életkorok pszichológiája - Kiss Tihamér - Régikönyvek
20%
3 800 Ft 3 040 Ft (20%)
Antikvár könyv

Az Ön véleménye

Még nincs vélemény a könyvről, legyen Ön az első aki véleményt ír róla...