Úgy tűnik, hogy a JavaScript le van tiltva, vagy nem támogatja a böngésző. Sajnáljuk, de az oldal néhány funkciójának működéséhez, többek között a rendeléshez engedélyeznie kell a JavaScript futtatását böngészőjében. Köszönjük!

A magyar repülés története

A magyar repülés története - Csanádi Norbert, Nagyváradi Sándor, Winkler László - Régikönyvek
(0 vélemény)

A szerzők a kezdetektől a 70-es évekig bezárólag részletesen ismertetik a hazai katonai, polgári és sportrepülés történetét. A két kiadásban is megjelent mű fontos része a második világháborút megelőző időszak és a háborús évek aviatikáját tárgyaló két fejezet. Az említett korszak hadi repülésével foglalkozó olvasó számára nélkülözhetetlen ez a munka.

Kiadó:
Műszaki Könyvkiadó
Kiadás éve:
1977
Kiadás helye:
Budapest
Kiadás:
2. bővített kiadás
Nyomda:
Egyetemi Nyomda
ISBN:
9631017672
Kötés típusa:
kemény papírkötés
Terjedelem:
387 oldal
Nyelv:
magyar
Méret:
Szélesség: 22.00cm, Magasság: 24.00cm
Súly:
1.46kg
Kategória:
Előszó az első kiadáshoz 5
Előszó a második kiadáshoz 7
A magyar repülés történeti emlékei 11
Hazai kísérletezések 11
Elméleti kutatások 13
A léggömbrepülés 14
Schwarz Dávid kormányozható léghajója 16
A magyar repülés kezdete 19
Az első magyar szárnypróbálgatások 19
Blériot bemutatkozása Budapesten és hatása a hazai repülésre 21
A rákosi hangárváros lakóinak munkái 23
A szervezett repülőélet kialakulása Magyarországon 38
Repülőbemutatók és -versenyek 46
Repülőink az első világháborúban 60
Az események leírása 60
A fegyvertelen felderítések kora 60
Olaszország hadbadlépése. Fegyver kerül a gépekre 63
Az első légibombázások 65
Magyar haditengerészeti repülők 68
Megkezdődik a tömeges légi tevékenység 71
Az első magyar vadászrepülők harcai 74
A gyorsfelderítők küzdelmei az ellenség légi fölénye ellen 77
Az erdélyi repülőszázadok tevékenysége 78
Súlyos légi helyzet az olasz fronton 82
A repülőipar kialakulása 1914-18 között 93
A légierők az első világháborúban 97
A Tanácsköztársaság vörös repülőcsapata 104
Szervezeti felépítés 104
Repülőink harcai a Tanácsköztársaságért 108
A repülőipar helyzete 114
Nemzetközi repülőutak 119
A két világháború között 123
Átmeneti időszak a repülési tilalom bevezetéséig 123
A motoros repülési újjáéledése a békeszerződés után 126
A Műegyetemi Sportrepülő Egyesület (MSrE) gépei 128
Egyéni kísérletek a magyar repülőipar felélesztésére 131
A FEIRO (Feigl és Rotter) Repülőgép-építő Vállalat repülőgép-építései (1923-1925) 132
A Műegyetemi Sportrepülő Egyesület fejlődése (1927-1929) 135
Bánhidi Antal repülőgépei (1928-1938) 136
Repülőpbemutatók versenyek és rekordok 139
Asbóth Oszkár helikopterkísérletei (1928-1930) 140
Az első magyar óceánrepülés története (1930-1932) 141
A Gerle nemzetközi sikerei 144
Kiemelkedőbb repülőesemények (1933-1944) 146
A polgári repülőipar (1930-1944) 161
A Műegyetemi Sportrepülő Egyesület gépei (1934-1944) 162
A repülés szervezetei a két világháború között 164
A magyar vitorlázórepülés kialakulása 168
A Karakán és teljesítmény-vitorlázógépeink 173
Új utak - új eredmények 176
Vitorlázórepülőgép-gyártásunk 1945-ig 180
Katonai repülés a két világháború közöt 190
Törekvések a hazai repülőipar újjáélesztése és a titkos légierő megteremtése (1921-1928) 190
A katonai repülés rejtett szervezése a két világháború között 194
Erőteljes nyílt légierő-szervezkedés (1938-1940) 200
A hadbalépést megelőző időszak repülőipara 208
A közforgalmi repülés kialakulása 212
A légi közlekedés kezdeti lépései, belföldi és külföldi postajáratok 212
Az első légiforgalmi vállalatok 216
Hidroplánok a Balatonon és a Dunán 219
Közforgalmi repülőgéptípusok 224
A háború alatt utolsó eseményeki 228
Repülés a második világháborúban 230
Magyarország belesodródik a második világháborúba (1941) 230
A szövetséges légierők tevékenysége Magyarország felett (1943-1945) 239
Rádiólokátoros légvédelem Magyaroszágon a háború éveiben 257
A második világháború repülőipari termelése 261
A szovjet légierő felszabadító harcai Magyarország légterében 266
Magyar repülők harca a fasizmus ellen 275
A fejlődés útján 277
Vitorlázórepülés 277
A felszabadulás után 277
Új szervezet - új vezetés 280
Az 1965-1969-es évek 288
Világbajnokságok, nemzetközi versenyek 290
A motoros repülés 296
Újjáépítés a háború után 296
Motoros repülősport 297
Műrepülő világbajnokságok, nemzetközi versenyek 299
Versenyről-versenyre 305
A repülés irányítószerveinek fejlődése a felszabadulás után 309
A közforgalmi repülés 310
A MASZOLVLET 310
A MALÉV 312
Munkarepülések 318
Mezőgazdasági repülés 319
Légi mentőszolgálat 322
Vízügyi repülőszolgálat 324
A repülés a rendőrség szolgálatában 325
Katonai repülés 327
A katonai repülés a felszabadulás után 1950-ig 327
Fiatalok a harci repülőgép kormányainál 333
A Varsói Szerződés keretében 337
A repülés irányítása 341
Függelék 345
Ausztria-Magyarország elsővilágháborús hadirepülőgépei 345
Magyarországon használt repülőgépek jelzései (1921-1945) 348
Magyarországon használt repülőgépek jelzései 1945-től 355
A repülőalakulatok szervezésének változásai 360
A magyar vitorlázó rekordok történeti fejlődése és az érvényben lévő magyar rekordok az 1976.december 31-i állás szerint 364
Ezüst-arany-gyémántkoszorús magyar vitorlázórepülők névsora 367
FAI diplomák tulajdonosai 369
Magyar siklórepülő eredmények 369
Névmutató 371
Felhasznált irodalom 385

Csanádi Norbert

Csanádi Norbert  további könyvei

Az Ön ajánlója

Még nincs vélemény a könyvről, legyen Ön az első aki véleményt ír róla...