Úgy tűnik, hogy a JavaScript le van tiltva, vagy nem támogatja a böngésző. Sajnáljuk, de az oldal néhány funkciójának működéséhez, többek között a rendeléshez engedélyeznie kell a JavaScript futtatását böngészőjében. Köszönjük!

A VGA-kártya programozása Pascal és Assembly nyelven

A VGA-kártya programozása Pascal és Assembly nyelven - László József - Régikönyvek
A VGA-kártya programozása Pascal és Assembly nyelven - Régikönyvek A VGA-kártya programozása Pascal és Assembly nyelven - Régikönyvek A VGA-kártya programozása Pascal és Assembly nyelven - Régikönyvek A VGA-kártya programozása Pascal és Assembly nyelven - Régikönyvek
(0 vélemény)
Borító tervezők:
Székely Edith
Kiadó:
ComputerBooks Kiadói Kft
Kiadás éve:
1997
Kiadás helye:
Budapest
Nyomda:
Akadémiai Nyomda
ISBN:
9636181543
Kötés típusa:
ragasztott papír
Terjedelem:
350
Nyelv:
magyar
Méret:
Szélesség: 16.50cm, Magasság: 23.50cm
Kategória:
Előszó
Mire lesz szükség?
1. Alapfogalmak
1.1. A monitorok elvi működése
1.1.1. Monokrom képábrázolási módszer
1.1.2. Színes képábrázolási módszer
1.2. Az RGB színkeverési módszer
2. Képernyőszerkezetek
2.1. A karakteres kép felépítése
2.2. A monokrom grafikus kép szerkezete
2.3. A 16 színű grafikus kép szerkezete
2.4. A 256 színű grafikus kép szerkezete
2.5. A True Color (valós színű) grafikus kép
2.6. A karakter bittérképek
3. A VGA kártya regiszterkészlete
3.1. A VGA Iatch
3.2. Az Attribute Controller regiszterek
3.3. Státus- és kimeneti regiszterek
3.4. Video-sequencer regiszterek
3.5. RGB regiszterek
3.6. Grafikai vezérlő regiszterek
3.7. Elektronsugár-vezérlő regiszterek (CRTC)
3.8. Egyéb regiszterek
3.9. A képmemória olvasása és írása
3.9.1. Olvasási módok
3.9.2. Írás módok
4. A VGA-BIOS szubrutinjai
5. A VGA kártya programozása szöveges módban
5.1. Néhány hasznos szubrutin
5.2. Felhasználói karakterkészletek
5.3. A karakterkészlet elérése a memóriában
5.4. Karaktermódosítás megszakítás alatt
5.5. A karakteres képernyő görgetése
5.6. Pixeles görgetés karakteres képernyőn
5.7. A billentyűzetmegszakítás működése, saját billentyűkezelés 5.8. Osztott képernyő karakteres módban
5.8. Osztott képernyő karakteres módban
5.9. Labirintus játék
5.9.1. A karakterkészlet
5.9.2. Eljárások és függvények


8. A 256 színű grafikus mód programozása I. rész
8.1. Pont kirajzolása és lekérdezése
8.1.1. Egy pixel kigyújtása
8.1.2. Egy képpont színének lekérdezése
8.2. Vonalrajzolás
8.3. RGB beállítás
8.4. Téglalapok rajzolása
8.4.1. Kitöltött téglalap
8.4.2. Üres téglalap
8.4.3. Vastagon keretezett téglalap
8.4.4. Vékonyan keretezett téglalap
8.5. Karakterek kiírása a 256 színű képre
8.5.1. Egy karakter kiírása
8.5.2. Egy sztring kiírása
8.6. Képterületek tárolása és másolása
8.7. Ablakon belüli görgetés
8.8. Egyéb eljárások
8.9. BOB-ok a 256 színű képen
9. A 256 színű grafikus mód programozása II. rész
9.1. A módosított bájt/pixel képszerkezet
9.2. A képszerkezethez tartozó unit
9.3. A videomód beállítása
9.4. Pont kirajzolása és lekérdezése
9.4.1. Egy pixel kigyújtása
9.4.2. Egy pixel színének lekérdezése
9.5. Vonalrajzolás
9.5.1. Tetszőleges irányú vonal rajzolása
9.5.2. Függőleges vonal rajzolása
9.5.3. Vízszintes vonal rajzolása
9.6. Téglalapok rajzolása
9.6.1. Üres téglalap rajzolása
9.6.2. Kitöltött téglalap rajzolása
9.6.3. Keretezett téglalapok
9.7. Képterületek tárolása és másolása
9.8. Karakter és szöveg megjelenítése
9.9. Paletta beállítása és lekérdezése
9.10. A képmemória törlése
9.11. BOB-ok megjelenítése a kettősbuffer-módszerrel
9.12. Teljes képernyő görgetése
10. Nem szabványos videomódok
10.1. Szöveges módok
10.2. Bitplane szervezésű grafikus módok
10.3. A 256 színű módok

5.10. A CrtPlus egység 113
5.10.1. Az eljárások és a ffiggvények csoportjai
114

5.10.2. Változók. állandók 114
5.10.3. Az eljárások és ftigp ények mulcődése
115

5.11. A CharEdit segédprogram 121
6. A paletta programozása 123

6.1. Egy kis színelmélet 123
6.2. A színkeverés alapelve
125
6.3. A lineáris színkeverés
126
6.4. Árnyalatok szögfüggvények alapján
128
6.5. Ha csak tizenhat színünk van
129
6.6. Animáció és mozgatás a paletta segítségével
131
6.7. Axonometrikus ábrázolás és színrotáció
136
6.8. A SetVGApalette eljárás
140
7. A tizenhat színű grafikus módok programozása
141
7.1. Egy pixel kirajzolása és lekérdezése
142
7.1.1. Egy pixel kigyújtása
142
7.1.2. Egy pixel színének lekérdezése
144
7.2. Vonalrajzoló algoritmus
146
7.3. A GrPlus egység
150
7.3.1. Változók és állandók
I51
7.3.2. Eljárások
152
7.3.3. Az eljárások működése
155
7.3.4. Az írás mód átváltása
155
7.3.5. Karakterek kiírása bájthatárra
156
7.3.6. Karakterek kiírása pixelpozícióba
159
7.3.7. A képernyő inicializálása
163
7.3.8. Különleges vonalrajzoló eljárások
163
7.3.9. Pont kirajzolása és lekérdezése
168
7.3.10. Téglalapok rajzolása
168
7.4. Grafikus objektum: BOB
172
7.5. A BOB megjelenítésének nehézségei
173
7.6. Egyszerű egyszínű megjelenítő
175
7.7. A háttér megőrzése: kettősbuffer-technika
180
7.8. Többszínű, nem átfedő BOB-ok
192
7.9. Többszínű, átfedő BOB-ok
203
7.10. Animáció, BOB mozgásfázisok
215
7.11. Grafikus kép görgetése
- 218

7.11.1. Ablakon belüli görgetés
218
7.11.2. Osztott képernyő és görgetés (scroll)
221
7.12. Képmemória tárolása és mozgatása
227
7.12.1. Tárolás a heapbcn
227
7.12.2. Tárolás a videomepóriában
232
7.12.3. Tárolás a háttértárolón
235


11. SVGA kártyák, a T8900C SVGA
11.1. Trident SVGA videomódok
11.2. Szöveges módok
11.3. Bitplanc szervezésű grafikus módok
11.4. Bájt/pixel szervezésű grafikus módok
11.4.1. A bank lapozási technika
11.4.2. A T8900C egység
Tárgymutató
Táblázatok


László József

László József  további könyvei

30%
Hűségpont:
 
Antikvár könyv
2 000 Ft 1 400 Ft
Hűségpont:
 
Antikvár könyv
1 500 Ft

Az Ön ajánlója

Még nincs vélemény a könyvről, legyen Ön az első aki véleményt ír róla...