Úgy tűnik, hogy a JavaScript le van tiltva, vagy nem támogatja a böngésző. Sajnáljuk, de az oldal néhány funkciójának működéséhez, többek között a rendeléshez engedélyeznie kell a JavaScript futtatását böngészőjében. Köszönjük!

Az emberi emlékezet

Az emberi emlékezet - Baddeley, Alan - Régikönyvek
Az emberi emlékezet - Régikönyvek Az emberi emlékezet - Régikönyvek Az emberi emlékezet - Régikönyvek Az emberi emlékezet - Régikönyvek Az emberi emlékezet - Régikönyvek
(0 vélemény)

`Az emberi emlékezet` az emlékezet vizsgálatának minden területét lefedi, hatalmas szakirodalmat mozgat meg, mégis jól olvasható, világos szerkezetű könyv. A kötet szerkezetére jellemző, hogy a legszárazabb laboratóriumi vizsgálatokat is a hétköznapi alkalmazhatóság szempontjából elemzi. Kitűnő példa erre, hogy három fejezet foglalkozik a rövid távú emlékezet (munkamemória) kutatásának legfrissebb eredményeivel, és nagyszerűen mutatja be, hogy ennek a terminusnak milyen szerepe van a nyelvtanulás, az öregedés, valamint a térben történő tájékozódás zavarainak megértésében. A szerző több fejezetet szentel a kísérleti pszichológia eredményeinek, a szenvedélybetegségek terápiájának, az emlékezeti torzításoknak, az emlékek megzavarhatóságával kapcsolatos legfrissebb kutatási eredményeknek a bemutatására.

Sorozatcím:
Osiris Tankönyvek
Fordítók:
Racsmány Mihály
Kiadó:
Osiris Kiadó
Kiadás éve:
2005
Kiadás helye:
Budapest
Nyomda:
Dürer Nyomda Kft.
ISBN:
9633896045
Kötés típusa:
kemény papírkötés
Terjedelem:
645
Nyelv:
magyar
Méret:
Szélesség: 17.00cm, Magasság: 24.00cm
Súly:
1.00kg
Kategória:
Köszönetnyilvánítás 9
Előszó 11

1. Miért van szükségünk egyáltalán emlékezetre? 15
A tanulás és emlékezet jelenségeinek megértése 15
Mi az emlékezet? 19
Törvények, elvek, elméletek és modellek 23

2. Észlelés és emlékezés 28
Szenzoros emlékezet 29
Vizuális emlékezet 29
Auditoros emlékezet 44
Összefoglalás 55

3. Hányféle emlékezet létezik?
Az STM-mel kapcsolatos bizonyítékok 57
A rövid távú emlékezet kapacitása 58
Rövid távú felejtés 61
Egy vagy két emlékezeti tár létezik? 70
A modális modell 80
Problémák a modális modellel 82
A feldolgozási szintek elméletének kialakulása 85
összefoglalás 86

4. az emlékezet szerepe a megismerésben:
munkamemória 88
fiamemória-hipotézis ellenőrzése 89
-nkamemória-modell 92


A fbnológiai hurok 93
összefoglalás 118

5. Vizuális képzelet és a téri-vizuális vázlattömb 120
Vizuális emlékezet 120
Képzelet és munkamemória 126
A vizuális képzelet neuropszichológiája 133
Mire való a téri-vizuális vázlattömb? 139
Összefoglalás 140

6. Figyelem és emlékezeti kontroll 142
A figyelem kutatása 143
A viselkedés szabályozása 151
A központi végrehajtó és a folyékony olvasás 162
Összefoglalás 168

7. Gyakorlat teszi a mestert 169
Mit nevezünk tanulásnak? 169
A tanulás mint új információk elsajátítása 171
Tanulás és gyakorlás 177
Tömbösített és elosztott tanulás 180
Feldolgozási szintek 188
További kutatások 194
Feldolgozási szintek: aktuális értelmezések 197
Összefoglalás 203

8. Szervezés és tanulás 204
A szervezés szerepe 204
A pincérek dilemmája 205
A szervezés kísérleti vizsgálata 210
Mnemotechnikai eljárások 216
Emlékezetjavító programok 223
Összefoglalás 230

9. Szokások elsajátítása 232
Kondicionálás állatoknál 233
Viselkedésmódosítás 243
Kondicionálás a reklámokban 252
Szokások megváltoztatása 255
Zsetongazdaságok 260
Néhány megjegyzés a viselkedésmóilostuissa I k.ip, m )1:n ha I) 264
Összefoglalás 267


I11. Amikor r vrdül mond az (41,111(v/el 268
A ieleuési r,Oihe 270
Mici 278
A, inierf•renci► szerepe
1∎•nniv.Ilók elfelejtése 293
► ►!,szelbglalás 999

11. Az előhívás 300
Az előhfvás koncepciója 300
A felejtés mint az előhívás kudarca .illi
l'elidézés és felismerés 310
Az előhívás modelljei 311
'11ilving szinergisztikus ekfória-modellje 320
Felidézés: egy folyamat vagy kettő? 325
Összefoglalás 330

12. Élményszerű felidézés és önéletrajzi emlékezet 332
Az önéletrajzi emlékezet vizsgálata 332
Az „érzem, hogy tudom"-állapot 338
Az élményszerű felidézés stratégiái 31 I
)néletrajzi események elfelejtése .•16
Retrográd amnézia 350
Összefoglalás 359

13. Tudás 360
Szemantika 361
A szemantikus emlékezet modelljei 367
Némák és keretek 378
A szemantikus emlékezet neuropszichológiája 390
összefoglalás 1()8

14. Merre tovább? A konnekcionizmus újra nyeregben! •I011
A konnekcionizmus gyökerei • 10 I
l'erceptronok és párhuzamos feldolgozás •03
1)1)1) és kognitív pszichológia •116
Összefoglalás

15. Fmlékezet, érzelem, megismerés •2.1
l►jtás 42.1
langulat és emlékezet 437
Szorongás, emlékezet és percepció 1115
Összefoglalás 455


16. Meg lehet-e érteni az amnéziát? 457
Amnézia 458
Zárt koponyasérülés és emlékezet 462
Amnesztikus szindróma 465
Az amnesztikus szindróma magyarázata 471
Alzheimer-kór (Alzheimer-típusú demencia) 481
Összefoglalás 485

17. Az emlékezetzavarok kezelése 487
Az emlékezetzavarok mérése 487
Kezelés és az eredményesség ellenőrzése 494
Kezelési programok 495
Összefoglalás 508

18. Tudat 509
Introspekció, avagy leleplezhető-e a szellem a gépezetben? 510
A tudat filozófiai problémája 511
Miért van szükség tudatelméletre? 515
Egy spekulatív megközelítés a tudattal kapcsolatban 518

19. Implicit tanulás 523
Mesterséges nyelvtan elsajátítása 526
Ismétlődő sorozatok tanulása 528
Összetett rendszerek kontrollálása 529
Szabályokat tanulunk meg vagy tömböket? 530
Tudattalanul történik-e a tanulás? 532
Lehetséges-e egyáltalán a tudattalan tanulás? 537
Szabálytanulás és szabályhasználat 540

20. Élményszerű és implicit emlékezet 547
Az élményszerű emlékezeti rendszer 548
Az implicit emlékezet létezése mellett szóló bizonyítékok 549
Elemzés és terminológia 557
Elméleti magyarázatok 558
Az emlékezeti mérőeljárások pontosítása 562
Az emlékezés élménye 575

Az Ön véleménye

Még nincs vélemény a könyvről, legyen Ön az első aki véleményt ír róla...