Úgy tűnik, hogy a JavaScript le van tiltva, vagy nem támogatja a böngésző. Sajnáljuk, de az oldal néhány funkciójának működéséhez, többek között a rendeléshez engedélyeznie kell a JavaScript futtatását böngészőjében. Köszönjük!

Az iskola szociálpszichológiai jelenségvilága egyetemi és főiskolai tankönyv

Az iskola szociálpszichológiai jelenségvilága - Mészáros Aranka - Régikönyvek
Az iskola szociálpszichológiai jelenségvilága - Régikönyvek Az iskola szociálpszichológiai jelenségvilága - Régikönyvek Az iskola szociálpszichológiai jelenségvilága - Régikönyvek
(0 vélemény)
Kiadó:
ELTE Eötvös Kiadó
Kiadás éve:
1999
Kiadás helye:
Budapest
Nyomda:
UNIO-KUVERT Nyomda
ISBN:
9634630855
Kötés típusa:
ragasztott papír
Terjedelem:
443 oldal
Nyelv:
magyar
Méret:
Szélesség: 16.00cm, Magasság: 24.00cm
Súly:
0.70kg
Kategória:
Bevezető: Az iskola, mint szociálpszichológiai terep 5

(Hunyly György - Mészáros Aranka)

I. TANÁR-DIÁK INTERAKCIÓ 11

Kommunikáció az osztályban: A tanári munka kommunikációs eszközei 13
(Buda Béla)

A tanári dominancia buktatói. A feleltetés szociolingvisztikai elemzése 23
`"- (Síklaki István)

K• ognitív disszonancia és az elégtelen jutalom pszichológiája 40

(N. Kollár Katalin)

Hogyan jutalmazzunk? A jutalom alkalmazásának előnyei és hátrányai
pedagógiában 54
(Német Erzsébet)

- Az énkép és összefüggése az iskolai teljesítménnyel 67


- A szociális megismerés alapjelenségei: a személypercepció és az attribúció 86
• (Szabó Éva)

T• anári elvárások, visszajelentések és a tanulók ezekre adott reakciói:
érvényesül-e, s miként fejti hatását a Pygmalion-effektus? 102

(Sallay Hedvig)

II. DIÁKOK TÁRSAS KAPCSOLATAI ÉS A CSOPORTFOLYAMATOK 113

A társas kapcsolatok és a viselkedés fejlődése kisiskoláskortól serdülőkorig 115 I
(Vajda Zsuzsa)

• A csoport fejlődésének és működésének alapmechanizmusai 130 I

- (Szabó Éva)

• Normák az osztályban
(Szctbó Laura)

Kooperáció az iskolában 156 f
f‚(N. Kollár Katalin)


Versengés az iskolában 172
V- (Fülöp Márta)

IAz iskolai konfliktusokról 197
I Vb- (Horváth-Szabó Katalin)

III. A SZOCIALIZÁCIÓ LEMÉRHETŐ EREDMÉNYEI 219

ki, Iskolások társadalomképének átrendeződése a rendszerváltás időszakában 221
4"• (Hiaiyady György)
Az értékfelfogás-alakulása a szocializáció folyamatában 235


IV. A PEDAGÓGUS ÉS HATÉKONYSÁGÁNAK ESZKÖZEI 245

Szövetségben a közösséggel — Az osztályfőnöki mesterség •
IG. társadalomlélektan i nézőpontból 247
(járó Katalin)
1,TA tanár, mint vezető: vezetési stílusok 269
(Zétényi Ágnes)
p. A hatékony tanár 284

Az osztály csoportszerkezete és hatékonysága 293
(Mészáros Aranka)
Kommunikációfejlesztés a tanítási órán 316
3x). (Páskuné Kiss Judit)
,, Mit üzen Gordon a pedagógusoknak? 326
(Kósáné Ormai Vera)
Lehet-e örömmel tanítani, nevelni? A Tranzakcióanalízis(TA) a pedagógiában 336
«:1•''(Magyar Judit)

Játszmák az oktatásban 354
(Oláh Zsuzsanna)

V. AZ ISKOLAI SZERVEZET ÉS A PSZICHOLÓGUS 379

Az iskola szervezeti kultúrája 381
(Serfőző Mónika)
Szervezetfejlesztés a Bárczi Géza utcai Iskola 16 éves történetében 398
Bornemissza Katalin)
Pedagógusok mentálhigiénés multiplikátor képzése:
.40egy iskolai mentálhigiénés modell alkalmazási tapasztalatai 412
(Bagoly Emőke)
Pedagógusok és pszichológusok együttműködési lehetőségei,
.különös tekintettel az iskolapszichológus munkájára 432
(Martonné Tamás Márta)


Az Ön ajánlója

Még nincs vélemény a könyvről, legyen Ön az első aki véleményt ír róla...