Az iskola szociálpszichológiai jelenségvilága egyetemi és főiskolai tankönyv

- Borító tervezők:
- Dukay Barna
- Kiadó:
- ELTE Eötvös Kiadó
- Kiadás éve:
- 1997
- Kiadás helye:
- Budapest
- Nyomda:
- Fragmentum Nyomda
- ISBN:
- 9634630855
- Kötés típusa:
- ragasztott papír
- Terjedelem:
- 443 oldal
- Nyelv:
- magyar
- Méret:
- Szélesség: 17.00cm, Magasság: 26.00cm
- Súly:
- 0.60kg
- Kategória:
Bevezető: Az iskola, mint szociálpszichOlógiai terep.
(1--/rucyady Gyiirpr —Mészáros &unka)
L TANÁR-DIÁK INTERAKCIÓ
Kommunikáció az osztályban: A tanári munka kommunikációs eszközei
iBuda Béla)
A tanári dominanciabuktatói. A feleltetés szociolingvisztikai elemzése
(Síklaki István)
Kognitív disszonancia és az elégtelen jutalom pszichológiája
(N: Kollár Katalin)
Hogyan jutainiazzunk? A jutalom alkalmazásának előnyei és hátrányai
pedagógiában
(Német Erzsébet)
Az énkép és összefüggéSe az iskolai téljesitinénnyel
(Kőrössy Judit)
(.." szociális megismerés alapjelenségei: a személypercepció és az attribúció 'Szabó Éra)
'Szabó Éra)
Tanári- elvárások, visszajelentések és a tanulók ezekre adott reakciói:
érvényesül-e, s miként fejti hatását. a Pygmalion-effektus
(Saila; Hedvig)
J.Y'DIÁKOK TÁRSAS KAPCSOLATAI ÉS A CSOPORTFOLYAMATOK
A társas kapcsolatok és a viselkedés fejlődée kisiskoláskortól serdülőkorig
(Wrida Zsuzsa)
A csoport fejlődésének és működésének alapmechanizmusai
(Szabó Éva)
Normák az oSZtályban
(Szabó Laura).
Kooperáció az iskolában
(IV. Kollár Katalin)
Versengés az iskolában
(Fülöp Márta)
Az iskolai konfliktusokról
(Harisatk-Szabó Katalin)
111. A SZOCIALIZÁCIÓ LEMÉRHET() EREDMÉNYEI
Iskolások társadalomképének átrendeződése a rendszerváltás időszakában
(Iluiyaily György)
Az értékfelfogás alakulása a szocializáció folyamatában
(Bogin Antal)
IV A PEDAGÓGUS ÉS HATÉKONYSÁGÁNAK ESZKÖZEI
Szövetségben a közösséggel — Az osztályfőnöki mesterség
társadalomlélektani nézőpontból
(Járó Katalin)
A tanár, mint vezető: vezetési stílusok
(Zétériyi Ágnes)
A hatékony tanár
(Ziftélyi Apics)
Az osztály csoportszerkezete és hatékonysága
(Mészáros Aranka)
'Kommunikációfejlesztés a tanítási órán
(Paskuné Kiss Judit)
Mit üzen Gordon a pedagÓgusoknak?
(Ormai licm)
Lehet-e örömmel tanítani, nevelni? A Tranzakcióanalízis(TA) at pedagógiában
(Magyar Judit)
Játszmák az oktatásban
(()troli Zsuzsamiet)
V AZ ISKOLAI SZERVEZET ÉS A PSZICHOLÓGUS
a iskola szervezeti kultúrája
(Scifiizil Mónika)
Szervezetfejlesztés a Bárczi Géza utcai Iskola 16 éves történetében
(13arlainé Barnemissza Katalin)
Pedagógusok mentálhigiénés multiplikátor képzése:
egy iskolai mentálhigiénés modell alkalmazási tapasztalatai
(Bnply Emőke)
(Pedagógusok és pszichológusok együttműködési lehetőségei,
különös tekintettel az iskolapszichológus munkájára
(Martanné 7;inuis Márta)
4
(1--/rucyady Gyiirpr —Mészáros &unka)
L TANÁR-DIÁK INTERAKCIÓ
Kommunikáció az osztályban: A tanári munka kommunikációs eszközei
iBuda Béla)
A tanári dominanciabuktatói. A feleltetés szociolingvisztikai elemzése
(Síklaki István)
Kognitív disszonancia és az elégtelen jutalom pszichológiája
(N: Kollár Katalin)
Hogyan jutainiazzunk? A jutalom alkalmazásának előnyei és hátrányai
pedagógiában
(Német Erzsébet)
Az énkép és összefüggéSe az iskolai téljesitinénnyel
(Kőrössy Judit)
(.." szociális megismerés alapjelenségei: a személypercepció és az attribúció 'Szabó Éra)
'Szabó Éra)
Tanári- elvárások, visszajelentések és a tanulók ezekre adott reakciói:
érvényesül-e, s miként fejti hatását. a Pygmalion-effektus
(Saila; Hedvig)
J.Y'DIÁKOK TÁRSAS KAPCSOLATAI ÉS A CSOPORTFOLYAMATOK
A társas kapcsolatok és a viselkedés fejlődée kisiskoláskortól serdülőkorig
(Wrida Zsuzsa)
A csoport fejlődésének és működésének alapmechanizmusai
(Szabó Éva)
Normák az oSZtályban
(Szabó Laura).
Kooperáció az iskolában
(IV. Kollár Katalin)
Versengés az iskolában
(Fülöp Márta)
Az iskolai konfliktusokról
(Harisatk-Szabó Katalin)
111. A SZOCIALIZÁCIÓ LEMÉRHET() EREDMÉNYEI
Iskolások társadalomképének átrendeződése a rendszerváltás időszakában
(Iluiyaily György)
Az értékfelfogás alakulása a szocializáció folyamatában
(Bogin Antal)
IV A PEDAGÓGUS ÉS HATÉKONYSÁGÁNAK ESZKÖZEI
Szövetségben a közösséggel — Az osztályfőnöki mesterség
társadalomlélektani nézőpontból
(Járó Katalin)
A tanár, mint vezető: vezetési stílusok
(Zétériyi Ágnes)
A hatékony tanár
(Ziftélyi Apics)
Az osztály csoportszerkezete és hatékonysága
(Mészáros Aranka)
'Kommunikációfejlesztés a tanítási órán
(Paskuné Kiss Judit)
Mit üzen Gordon a pedagÓgusoknak?
(Ormai licm)
Lehet-e örömmel tanítani, nevelni? A Tranzakcióanalízis(TA) at pedagógiában
(Magyar Judit)
Játszmák az oktatásban
(()troli Zsuzsamiet)
V AZ ISKOLAI SZERVEZET ÉS A PSZICHOLÓGUS
a iskola szervezeti kultúrája
(Scifiizil Mónika)
Szervezetfejlesztés a Bárczi Géza utcai Iskola 16 éves történetében
(13arlainé Barnemissza Katalin)
Pedagógusok mentálhigiénés multiplikátor képzése:
egy iskolai mentálhigiénés modell alkalmazási tapasztalatai
(Bnply Emőke)
(Pedagógusok és pszichológusok együttműködési lehetőségei,
különös tekintettel az iskolapszichológus munkájára
(Martanné 7;inuis Márta)
4
Az Ön ajánlója
Még nincs vélemény a könyvről, legyen Ön az első aki véleményt ír róla...