Úgy tűnik, hogy a JavaScript le van tiltva, vagy nem támogatja a böngésző. Sajnáljuk, de az oldal néhány funkciójának működéséhez, többek között a rendeléshez engedélyeznie kell a JavaScript futtatását böngészőjében. Köszönjük!

Hogyan legyünk boldogok? Életünk átalakításának útjai tudományos megközelítésben

Hogyan legyünk boldogok? - Sonja Lyubomirsky - Régikönyvek
(0 vélemény)

Kinek ajánljuk ezt a kötetet? Mindenek előtt azoknak boldogságra vágyóknak, akik szinte bármit megtennének, hogy fokozott és tartós boldogság-élményhez jussanak. A könyv nem hiteget, nem ígér csodát, de megmutatja, hogy igenis változtathatunk az életünk minőségén, és boldogabbakká tudunk válni. Ráadásul segítséget és fogódzókat ad ahhoz, hogy ezt miként tegyük. Másodsorban azoknak, akik életük olyan fordulópontjához érkeztek, ahol ráébredtek: mélyebb, felelősebb „létezést" keresnek. A könyv segít felismerni, hogy nemes céljaik igenis összeegyeztethetők a - talán gyarlónak vélt - boldogsággal, sőt akkor valósíthatók meg igazán, ha „boldogság-ügyekben" rendezik a dolgaikat. Végül pedig azoknak, akik egyszerűen csak kíváncsiak, és tudni szeretnék, hogyan látja ma a lélektan a boldogság jelenségét, és milyen eszköztára van a boldogság fokozásához és tartósabb fennmaradásához. A könyv ugyanis a tudomány realitásával és szakszerűségével, de azt a hétköznapi nyelvre lefordítva, közérthetően ad ízelítőt abból a tengernyi kutatásból, amelyek nyomán pontosan kirajzolódik a jóllét és a boldogság összefüggésrendszere. A szerző ahhoz a „pozitív pszichológia" néven ismert pszichológiai irányzathoz tartozik, amelynek Csíkszentmihályi Mihály az egyik vezéralakja.

Sorozatcím:
Emberközpontú pszichológia
Fordítók:
Turóczi Attila
Borító tervezők:
Varsányi György
Kiadó:
Ursus Libris
Kiadás éve:
2008
Kiadás helye:
Budapest
Nyomda:
Kontaktprint Nyomda
ISBN:
9639718106
Kötés típusa:
ragasztott kemény papír
Terjedelem:
445
Nyelv:
magyar
Méret:
Szélesség: 15.00cm, Magasság: 23.00cm
Kategória:
Előszó 14
Első rész Hogyan legyünk valóban és tartósan boldogok?
1. fejezet: Tényleg boldogabbá válhatunk? 28
Program a tartós boldogság eléréséhez 30
Tudja-e, hogy mitől lesz boldog? 33
A rocksztár
Teljesen átváltoztatjuk! 35
A boldogsághoz vezető valódi utak felfedezése 37
A pozitív pszichológia Akumalban • Az a bizonyos 40 százalék
A világ legkifizetődőbb munkája 44
Miért legyünk boldogok? 45
2. fejezet: Mennyire boldog Ön és miért? 49
Angéla • Randy
Hol az Ön helye? 52
Shannon • A boldogság tengelye • Lehet, hogy ön depressziós?
Boldogságmítoszok 63
1. számú mítosz: A boldogságra „rá kell találni" • 2. számú mítosz: Akkor leszünk boldogok, ha megváltoztatjuk az életkörülményeinket
• 3. számú mítosz: Valaki vagy eleve boldog, vagy eleve nem
Az életkörülményeink határai 66
Anyagi jólét • Szépség
Egy érdekes és hathatós jelenség: könnyen hozzászokunk a jóhoz 76
Az oltár, a lottó és a vidéki ház • Összefoglalás
A boldogság alapszintje 82
Helen és Audrey • Születés után külön nevelt ikrek • A génjeink
határozzák meg, hogy boldogok leszünk, vagy boldogtalanok?
• A „depresszió génjének"esete • Mit tanulhatunk az elektródáktól?
• Milyen következményekkel jár mindez az Ön számára?
A szándékos cselekedetek ígérete 95
Márkus és Roland példája, avagy hogyan lehet megelőzni a hozzászokást? • Judith, aki elhatározta, hogy boldog lesz
Következtetések 100
3. fejezet: Hogyan találja meg azokat a stratégiákat, amelyek megfelelnek érdeklődésének, értékeinek és szükségleteinek? 103
Egy stratégia háromféleképpen lehet megfelelő 105
Ismét a lejárt lemezről 107
Felmérés a feladatok testreszabása előtt 108
Utóirat: További lehetőségek is vannak 114
Zárszó 116
Második rész A boldogságfokozó gyakorlatok
Előszó a könyv második részéhez 119
Mielőtt elkezdené 119
4. fejezet: A hála kinyilvánítása
és a pozitív gondolkodás 123
1. számú boldogságfokozó gyakorlat: a hála kifejezése 124
Nyolc módja annak, hogyan fokozza a hála a boldogságot
• Hogyan érdemes gyakorolni a hálát? • Utóirat - Spontán hála
2. számú boldogságfokozó gyakorlat: az optimizmus gyakorlása 140
A lehető legjobb énünk • Vajon miért fokozza a boldogságot, ha optimistán gondolkodunk? • Hogyan gyakoroljuk
az optimizmust? • Hogyan alakítsuk szokássá az optimizmust?
• Az önbecsapás receptje?
3. számú boldogságfokozó gyakorlat: a kényszeres gondolkodás (rágódás) és a társas
összehasonlítgatás elkerülése 154
„ Rágódás" a laboratóriumban • Társas összehasonlítás • Górcső alatt a társas összehasonlítás • Hogyan hagyjunk fel a kényszeres gondolkodással és a társas összehasonlítgatásokkal?
5. fejezet: A társas kapcsolatok ereje 171
4. számú boldogságfokozó gyakorlat: jó cselekedetek gyakorlása 172
Az emberek kedvességének, jó cselekedeteinek titka... a boldogság • Vajon miért boldogítanak a jó cselekedetek?
• Hogyan gyakoroljuk a jó cselekedeteket? • A jó cselekedetek káros hatása • Utóirat: jótékonyság kontra gazdagság
5. számú boldogságfokozó gyakorlat: a kapcsolatok ápolása 188
Mitől olyan nagyszerűek a kapcsolatok? • Stratégiák arra, hogyan fektessünk energiát a kapcsolatainkba • Mi a teendő, ha nincs szerelme, vagy nem is akar intim partnert? • Stratégia a barátkozáshoz
6. fejezet: A feszültségek, a nehézségek és a megrázkódtatások (traumák) kezelése 205
6. számú boldogságfokozó gyakorlat: dolgozzunk ki olyan stratégiákat, amelyek segítségével megbirkózunk a ránk váró nehézségekkel 207
Változatok a megküzdésre • Találjuk meg meglátni a jó dolgokat a megrázkódtatásokban! • Növekedés trauma után • Társas támasznyújtás • Tanuljuk meg a dolgok értelmét! • Konkrét megküzdési stratégiák
7. számú boldogságfokozó gyakorlat: megbocsátás 231
Mi a megbocsátás? • Miért bocsássunk meg? • Hogyan gyakoroljuk a megbocsátást?
7. fejezet: Éljünk a jelenben! 249
8. számú boldogságfokozó gyakorlat: az áramlatélmény fokozása 248
Az áramlatélmény előnyei • Hogyan növeljük az áramlat élményét?
9. számú boldogságfokozó gyakorlat: apró örömök élvezete 261
Stratégiák a pillanat élvezetének fokozására és a velük kapcsolatos háttérkutatás
Záró gondolatok 280
8. fejezet 283
10. számú boldogságfokozó gyakorlat: kötelezzük el magunkat a céljaink mellett 283
Hat ok, amiért érdemes elköteleződni egy cél elérése mellett 285
Milyen célokat érdemes kitűzni? 287
Belső célok • Hiteles célok • Megközelítésen alapuló célok
• Harmonikus célok • Rugalmas és megfelelő célok
• Tevékenységekre irányuló célok
Ajánlások ahhoz, hogy elköteleződjön egy cél elérése mellett 296
Válasszon bölcsen! • Válasszon bölcsen: gondolja át újra!
• Vállalja fel céljait! • Lelkes elköteleződés • Fogalmazzon meg önbeteljesítő jóslatokat! • Legyen rugalmas! • Ne aknázza alá a belső motivációt! • Apró lépésekben haladjunk: bontsuk le részcélokra céljainkat • Mr. Schwengel
9. fejezet: Törődjünk a testünkkel és a lelkünkkel! 313
11. számú boldogságfokozó gyakorlat: vallásgyakorlás és spirituális élet 314
A vallás áldásos hatása az egészségre és a lelki jóllétre
• A spiritualitás előnyei • Kik számára legelőnyösebb a vallás és a spiritualitás? • Vannak-e hátulütői is a vallásnak?
• A vallás és a spiritualitás gyakorlása • Zárszó
12. számú boldogságfokozó gyakorlat: törődjön a testével!
(Meditáció) 331
Miért érdemes meditálni? • Hogyan meditáljunk? (kevesebb mint 300 szóba összefoglalva)
12. számú boldogságfokozó gyakorlat: törődjön a testével! (Testmozgás) 336
Vajon miért tesz boldogabbá a testmozgás? • Mi a helyzet, ha rosszul érezzük magunkat a mozgástól? • Hogyan végezzük?
• Mozgás és pihenés • Az utolsó szó jogán
12. számú boldogságfokozó gyakorlat: törődjön a testével!
(Cselekedjen úgy, mint a boldog emberek!) 346
Visszajelzés az arcizmokból • Tartós mosoly vagy komor arckifejezés • A társas interakciók és a megküzdés
Harmadik rész: A tartós boldogság titkai
10. fejezet: A fenntartható boldogság öt mikéntje 355
Az első: a pozitív érzelmek 356
A pozitív érzések és a depresszió • A pozitív érzések és az élet értelme • Hol a forrása?
A második: optimális időzítés és változatosság 368
Fontos az időzítés • A változatosság az élet sója
A harmadik: társas támogatás 374
A kutatásokból származó bizonyítékok
A negyedik: motiváció, erőfeszítés és elköteleződés 378
A motivált és elkötelezett erőfeszítés csodái • Mi a teendő, ha valaki túlságosan elfoglalt? • Mi a helyzet, ha valaki visszacsúszik? • Újra meg újra köteleződjön el, még ma... és holnap
Az ötödik: a szokássá válás 383
Hogyan alakulnak ki a szokások? • De vajon nem nehéz megszilárdítani a szokásokat? • Kétféle szokás
Végkövetkeztetés 388
Utószó: A tartós boldogság ígérete 389
Utóirat: Amennyiben Önnek depressziója van 393
Mi a depresszió? 393
A depresszió okai 398
Fogékonyság és stressz (vagyis a biológiai természetünk és a környezet hatásai) • Lelki sebezhetőség • A depresszió kockázati tényezői
A depresszió leghatékonyabb kezelési módjai 403
Kognitív viselkedésterápia • Interperszonális terápia • Pár- és családterápia • Az antidepresszáns gyógyszerelés • Melyek a vitatható kezelések? • Mi a teendője, ha depressziós?
A boldogság a gyógyír a boldogtalanságra 418
A nehézségek leküzdése 420
Függelék: Újabb ötletek az Önnél már bevált boldogságfokozó gyakorlatok mellé 423
Köszönetnyilvánítás 425
Név- és tárgymutató 429
A sorozatszerkesztő'utószava 439
A szerzőről 445

Sonja Lyubomirsky

Sonja Lyubomirsky  további könyvei

60%
Hűségpont:
 
Antikvár könyv
1 100 Ft 440 Ft
10%
Hűségpont:
 
Antikvár könyv
2 500 Ft 2 250 Ft
40%
Hűségpont:
 
Antikvár könyv
1 200 Ft 720 Ft

Az Ön ajánlója

Még nincs vélemény a könyvről, legyen Ön az első aki véleményt ír róla...