Úgy tűnik, hogy a JavaScript le van tiltva, vagy nem támogatja a böngésző. Sajnáljuk, de az oldal néhány funkciójának működéséhez, többek között a rendeléshez engedélyeznie kell a JavaScript futtatását böngészőjében. Köszönjük!

Irodalomszociológia/A könyv forradalma

Irodalomszociológia/A könyv forradalma - Escarpit, Robert - Régikönyvek
Irodalomszociológia/A könyv forradalma - Régikönyvek Irodalomszociológia/A könyv forradalma - Régikönyvek Irodalomszociológia/A könyv forradalma - Régikönyvek Irodalomszociológia/A könyv forradalma - Régikönyvek
(0 vélemény)

Robert ​Escarpi a bordeaux-i egyetemen az összehasonlító irodalomtudomány professzora, az irodalomszociológia egyik legismertebb művelője. A bordeaux-i egyetem keretén belül létrehozta szociológiai kutató intézetét, amely az irodalmi élet empirikus vizsgálatával foglalkozik. Kutatásainak összegzése az Irodalomszociológia című munka, mely 1958 óta négy kiadást élt meg. Az irodalmat három szempontból vizsgálja: a termelés, azaz az író, az elosztás, azaz a kiadó, és a fogyasztás, azaz a közönség szempontjából. Minden tényt, minden irodalomszociológiai problémát tanulságos, elgondolkodtató és kevéssé ismert adatokkal támaszt alá. A könyv forradalma című munkája adatokban szintén igen gazdag. Történeti áttekintés után a könyv funkcióit vizsgálja: lehet tárgy, pénzbefektetés, dísz, státusz szimbólum, de lehet a tanulás eszköze mint funkcionális könyv, vagy „szépirodalmi könyv”, mely lehet értékes és selejtirodalom. Érdekes gondolata, hogy „új dialógusra” hívja fel az írót és kritikust az olvasóval a tömegek művelődése érdekében. Az utószó – Köpeczi Béla – munkája a magyar könyvkiadás keresztmetszete a felszabadulástól napjainkig. Kötetünket gondolatébresztőnek szánjuk az irodalom munkásainak és az olvasóknak a könyvév tiszteletére.

Fordítók:
Vigh Árpád
Kiadó:
Gondolat
Kiadás éve:
1973
Kiadás helye:
Budapest
Nyomda:
Alföldi Nyomda
Nyomtatott példányszám:
6.000 darab
Kötés típusa:
kemény papírkötés
Terjedelem:
301 oldal
Nyelv:
magyar
Méret:
Szélesség: 13.00cm, Magasság: 19.00cm
Súly:
0.30kg
Kategória:
Irodalomszociológia

ELSŐ RÉSZ
ALAPELVEK ÉS MÓDSZEREK

Mi szükség irodalomszociológiára? 7
I. Irodalom és társadalom 7
II. Történeti áttekintés 8
III. A könyvpolitika 13
Hogyan közelíthető lneg az irodalmi jelenség? 16 L Könyv, olvasás, irodalom 16
6 L Könyv, olvasás, irodalom 16
II. A megközelítés útjai 22

MÁSODIK RÉSZ
A TERMELÉS
Az író és az idő 27
I. Ahogy az öröklét... 27
II. Generációk és csoportok 31
Az író és a társadalom 37
I. Származás 37
II. A honorárium problémája 41
III. Az írói mesterség 45


HARMADIK RÉSZ
A TERJESZTÉS
A közzététel 50
I. Közzététel és alkotás 50
II. Történeti fejlődés 51
III. A kiadói funkció 55
A terjesztés körei 63
I. A forgalom határai 63
II. Forgalmazás „művelt" olvasóknak 66 II. A „népi" forgalmazás 73
6 II. A „népi" forgalmazás 73
IV. A blokád feloldásának módjai 78
NEGYEDIK RÉSZ
A FOGYASZTÁS
A mű és a közönség 84
I. A közönség fajtái 84
II. A siker 93
Az olvasás és az élet 98
I. Műértők és fogyasztók 98
II. A motiváció 101
III. Az olvasás körülményei 105
Összefoglalás 110

A könyv forradalma

Előszó 123
ELSŐ RÉSZ
A könyv és a mai világ 125
I. Történeti áttekintés 125
A könyv funkciói 139


MÁSODIK RÉSZ
A könyvkiadás új arca 159
A világ könyvtermelése 159
A nagy csereáramlatok 190
HARMADIK RÉSZ
A jövő távlatai 226
A könyvkiadás dilemmája 226
A könyvkereskedelem és a tömegterjesztés 245
"új párbeszéd útján 261
Köpeczi Béla: Az új magyar könyvkultúra 281

Escarpit, Robert

Escarpit, Robert  további könyvei

30%
Hűségpont:
 
Antikvár könyv
900 Ft 630 Ft
legjobb ár
Hűségpont:
 
60%
Hűségpont:
 
Antikvár könyv
800 Ft 320 Ft

Az Ön ajánlója

Még nincs vélemény a könyvről, legyen Ön az első aki véleményt ír róla...