Úgy tűnik, hogy a JavaScript le van tiltva, vagy nem támogatja a böngésző. Sajnáljuk, de az oldal néhány funkciójának működéséhez, többek között a rendeléshez engedélyeznie kell a JavaScript futtatását böngészőjében. Köszönjük!

Kognitív pszichológia Hallgatói kézikönyv

Kognitív pszichológia - Eysenck, Michael W., Mark T. Keane - Régikönyvek
(0 vélemény)

A ​modern pszichológiában közel 50 éve végbement változást gyakran „kognitív forradalom”-nak nevezik, hiszen a szorosabb értelemben vett pszichológiai problémákon túl a nyelvészet, számítástechnika, de a mesterséges intelligenciakutatások során is olyan interdiszciplináris megközelítéseket tett lehetővé, melyek nyomán e szemlélet ma „cognitive science”-ként ismert. A könyv igen alapos áttekintést ad a többi között az észlelés, figyelem, emlékezet folyamatairól, a mentális reprezentációról, a tudás szerveződéséről, bőséges és jól követhető kísérleti pszichológiai bemutatással, ami az olvasót bevonja egy-egy jelenség kapcsán a kérdésfeltevés, a módszertani megközelítés és az adatok korrekt értelmezési módjának jellegzetes kognitivista világába, vagyis „részessé tesz”: továbbgondolkodásra késztet, további ötleteket ad. A könyv magyar nyelvű kiadása hasznos olvasmány pszichológushallgatók, végzett pszichológusok, filozófusok, számítástechnikai szakemberek és a téma iránt érdeklődő szélesebb olvasóközönség számára.

Fordítók:
Bocz András
Kiadó:
Nemzeti Tankönyvkiadó
Kiadás éve:
2003
Kiadás helye:
Budapest
Kiadás:
Második, változatlan kiadás
Nyomda:
Kőpress Nyomdaipari Kft.
ISBN:
9631945235
Kötés típusa:
kemény papír
Terjedelem:
603 oldal
Nyelv:
magyar
Méret:
Szélesség: 17.00cm, Magasság: 24.00cm
Kategória:
Előszó 9
Bevezető 11
A kognitív pszichológia mint tudomány 11
Megismeréstudomány 22
Kognitív neuropszichológia 34
A kognitív pszichológia rétegei és szerveződése 41
Empirikus a módszerek a konitív pszichológiában 45
A könyv vázlata 51
Összefoglalás 52
Ajánlott irodalom 53
Alakfelismerés 55
Bevezetés 55
Hagyományos elméleti megközelítések 56
Tárgyfelismerés 66
Arcfelismerés 79
Összefoglalás 84
Ajánlott irodalom 86
Az észlelés elméleti problémái 87
Bevezetés 87
Észlelés tudatosság nélkül 87
Észlelés: alkotó vagy közvetlen? 94
Összefoglalás 104
Ajánlott irodalom 105
A figyelem és a figyelmi teljesítmény korlátai 107
Bevezetés 107
Fókuszált hallási figyelem 109
Fókuszált vizuális figyelem 116
Megosztott figyelem 120
Automatikus feldolgozás 128
Téves cselekvések és szórakozottság 135
Összefoglalás 140
További irodalom 141
Az emlékezet: szerkezet és folyamatok 143
Bevezető 143
Az emlékezet szerkezete 144
Emlékezeti folyamatok 159
Emlékezés és felejtés 166
Párhuzamosan elosztott feldolgozás 181
Összefoglalás 184
Ajánlott irodalom 185
Emlékezet elméletek és az amnézia 187
Bevezető 187
Amnesztikus szindróma vagy szindrómák? 188
Megmaradt tanulási kapacitás 192
Az emlékezet és az amnézia elméletei 198
Összefoglalás 212
Ajánlott irodalom 213
A mentális reprezentáció 215
Bevezetés 215
A képzelet mint analóg reprezentáció 220
Propozicionális reprezentációk 234
A képzelet-propozíció-vita I 236
Kosslyn elmélete és a képzelet komputációs modellje 238
A képzelet-propozíció-vita II. 247
A mentális modellek mint analóg reprezentációk 250
Elosztott reprezentációk és a konnekcionizmus 253
Következtetések 260
Ajánlott irodalom 261
A tudás szerveződése 263
Bevezetés 263
A fogalmak hagyományos elméletei 268
Meghatározó és jellemző jegyek elméletei 276
Prototípus- (vagy jellemzőtulajdonság-) elméletek 280
A hálózatoktól a sémákig: a fogalmak mint relációs sémák 287
Sémák, keretek és forgatókönyvek 292
Újabb irányzatok a fogalomkutatásban: az eltérő nézetek feloldása 304
Következtetések 311
Ajánlott irodalom 312
Nyelvfeldolgozás: hallás utáni megértés és olvasás 313
Bevezetés 313
A hallás utáni megértés 314
Alapvető olvasási folyamatok 323
Szövegértés és emlékezet 335
Az olvasási készségek tanítása 348
Összefoglalás 350
Ajánlott irodalom 351
Nyelvhasználat: beszéd és írás 353
Bevezetés 353
Beszédprodukció 353
Írás 365
A beszéd és az írás összevetése 376
Nyelv és gondolkodás 378
Összefoglalás 380
Ajánlott irodalom 382
A tudás hasznosítása a problémamegoldásban 383
Bevezetés 383
Korai kutatások: a Gestalt-iskola 385
Newell és Simon információfeldolgozási elmélete 391
Szakértők és kezdők: tudásintenzív problémamegoldás 404
Ismét az analógiákról, a modellekről és a belátásról 416
A problémamegoldás kutatásának értékelése 428
Ajánlott irodalom 432
Következtetés és döntéshozatal 435
Bevezetés 435
A propozicionális következtetés absztraktszabály-elméletei 442
Konkrétszabály-elméletek Wason szelekciós feladatában 450
A szillogisztikus következtetés modellelméleti megközelítése 458
A következteté kutatásának értékelése 472
Döntéshozatal 474
Mi a gondolkodás? 481
Ajánlott irodalom 482
Megismerés, érzelmek és klinikai pszichológia 485
Bevezetés 485
Szükségük van-e az érzelmeknek a megismerésre? 486
Érzelmek; tanulás és memória 489
Hangulatbetegségek, észlelés és figyelem 503
Szorongás 503
A megismerés hangulatbetegségek esetében: a kauzalitás kérdése 511
Összefoglalás 517
Ajánlott irodalom 518
Kognitív pszichológia: jelen és jövő 519
Kísérleti kognitív pszichológia 519
Kognitív neuropszichológia 523
Megismeréstudomány 526
Összefoglalás 529
Ajánlott irodalom 530
Angol nyelvű szakirodalom 531
Referencia jegyzetek 581
Magyar nyelvű szakirodalom 583
Névmutató 587
Tárgymutató 599

Eysenck, Michael W.

Eysenck, Michael W.  további könyvei

akár 70%
Hűségpont:
 
akár 70%
Hűségpont:
 
akár 60%
Hűségpont:
 

Az Ön ajánlója

Még nincs vélemény a könyvről, legyen Ön az első aki véleményt ír róla...