Úgy tűnik, hogy a JavaScript le van tiltva, vagy nem támogatja a böngésző. Sajnáljuk, de az oldal néhány funkciójának működéséhez, többek között a rendeléshez engedélyeznie kell a JavaScript futtatását böngészőjében. Köszönjük!

Nonbusiness marketing és menedzsment Civil szervezetek - alapítványok - politika - kultúra - karitatív szervezetek - közüzemek - nonprofitok

Nonbusiness marketing és menedzsment - Dinya László, Farkas Ferenc, Hetesi Erzsébet, Veres Zoltán - Régikönyvek
Nonbusiness marketing és menedzsment - Régikönyvek Nonbusiness marketing és menedzsment - Régikönyvek Nonbusiness marketing és menedzsment - Régikönyvek Nonbusiness marketing és menedzsment - Régikönyvek
(0 vélemény)

A közelmúltig népszerű profit kontra nonprofit elhatárolás mintha veszítene erejéből: ma a nonprofit szervezetek is rákényszerülnek profitorientált tevékenységre, az üzleti piacokon tevékenykedő szervezetektől pedig egyre inkább elvárható a nem profitcélú, társadalmi értékeket preferáló magatartás. Ez komoly kihívást jelent a menedzsment tagjai és a marketing szakemberek számára: egészen más ugyanis "tiszta profit alapon" vagy "tiszta nonprofitalapon" működni, mint a két elvárás ötvözetének megfelelni. A jövőt olyannak látjuk, ahol a "civil" nem ellensége a "profitnak", ahol a civil tudja, hogy csak a profitból fejlődhet, a profit pedig tudja, hogy a társadalom harmonikus és egészséges működése a profittermelés feltétele. Ajánljuk ezt a könyvet a menedzsment és marketing szakembereinek, a menedzsmentet és marketinget tanulóknak, és azoknak, akik az oktatás, az egészségügy, a kormányzat, a kultúra, a civil vagy a közüzemi szféra intézményeiben dolgoznak. A marketing fejlődésének új szakaszában a marketing alkalmazása kiteljesedik, a profit területek mellett a nonprofit szféra is a marketing alkalmazójává válik. A nem profitorientált szervezetek egyre szélesebb köre szembesül azzal, hogy feladatának sikeres teljesítéséhez a marketing alkalmazása milyen nagy segítséget nyújthat. Az ehhez szükséges speciális ismeretanyag azonban ezidáig hiánycikknek számított. E könyv különleges értéke, hogy a nonprofit szféra teljes spektrumát vizsgálja, így a közszférában dolgozók menedzsmentje és marketingesei is hasznos ismeretekhez jutnak. Örömmel ajánlom ezt a könyvet a civil szférában dolgozóknak és valamennyi marketing szakembernek, hiszen a "másik oldal" jobb megértése mindkét fél számára sikeresebb együttműködést tesz lehetővé.

Sorozatcím:
KJK-KERSZÖV Kiadványok
Kiadó:
KJK-KERSZÖV Jogi és Üzleti Kiadó Kft.
Kiadás éve:
2004
Kiadás helye:
Budapest
Nyomda:
Sylvester János Nyomda Kft.
ISBN:
9632247876
Kötés típusa:
fűzött kemény papír
Terjedelem:
416
Nyelv:
magyar
Méret:
Szélesség: 19.00cm, Magasság: 25.00cm
Kategória:
Bevezető 9

A szerzőkről 13

1. rész
Elméletek

1. fejezet
A nonbusiness szféra a társadalomban és a gazdaságban 21
1.1. Társadalmi igények és kielégítésük 21
1.2. A „nonbusiness" szektor 24
1.3. A nonbusiness szféra a hálózati gazdaságban 39
1.3.1. Gazdasági paradigmaváltás küszöbén 39
1.3.2. A nonbusiness szektor és az átalakuló versenykörnyezet 40
1.3.3. Gazdasági hálózatok 44
1.3.4. A hálózati jellemzők a nonbusiness
szektorban 45

2. fejezet
Nonbusiness marketing 49
2.1. A nonbusiness marketing fejlődése 49
2.1.1. Nonbusiness marketingspecifikumok 52
2.1.2. Kapcsolat a forprofit szférával 59
Az ügymarketing 59
2.2. A célközönség döntési mechanizmusa 62
2.3. A nonbusiness szolgáltatásáru 64
2.3.1. A szolgáltatások marketingspecifikumai 67
2.3.2. A sajátosságok következményei 69
2.3.3. A közszolgálati marketing sajátosságai 75
2.4. Források, költségek, árak 77
2.4.1. Forrásbevonás (forrásteremtés) 77
2.4.2. Költségmenedzsment és árpolitika 83


2.5. Kommunikációs stratégia és menedzsment 84
2.5.1. Társadalmi (social) marketing 84
2.5.2. Nonbusiness marketingkommunikáció 88
2.5.3. A médianyilvánosság menedzselése 92
2.6. Marketing a kultúrában 94
2.6.1. Marketingszemlélet 95
2.6.2. Marketingmenedzsment 95
2.6.3. Marketinginformációk 100
2.6.4. Marketingstratégia, marketingdöntések, marketingaktivitás 100
2.7. Marketing a politikában 105
2.7.1. A politikai marketing néhány sajátossága 106
2.8. A közüzemi szolgáltatások marketingsajátosságai 111
2.8.1. Közszolgáltatás-e a közüzemi szolgáltatás, és milyen nonbusiness
sajátosságai vannak? 111
2.8.2. Vannak-e olyan specialitásai a közüzemi szolgáltatásoknak,
amelyek sajátos marketingkövetkezményekkel járnak? 114
2.8.3. A közüzemi marketing gyakorlata 117
2.8.4. A 7P és a közüzemi szolgáltatások 124
2.9. A nonbusiness tevékenység ellenőrzése 132
2.9.1. Minőségmenedzsment a nonbusiness szolgáltatásokban 135

3. fejezet
Nonbusiness menedzsment 145
3.1. A nonprofit szervezetek menedzsmentje 146
3.1.1. A nonprofit szervezetek menedzsmentjét meghatározó
szektorális jellemzők 147
3.1.2. A nonprofit szervezetek menedzsmentjének szervezeti alapjai 154
3.1.3. A nonprofit szervezetek menedzsmentjének jellegzetességei 161
3.1.4. A menedzsmentfunkciók és az azokat támogató módszerek
a nonprofit szervezetekben 172
3.2. Közszolgáltatási menedzsment 187
3.2.1. A közszolgálati menedzsment jelenlegi helyzete 189
3.2.2. Sikeres közszolgáltatók 202

2. rész
Alkalmazások

Bíró Péter — Hetesi Erzsébet: Ügymarketing a Siemensnél, avagy a Siemens
Nemzeti Vállalatcsoport társadalmi szerepvállalása 221
Buzás Norbert: Nonbusiness innováció-marketing 237
Dinya László: Menedzserek a közszférában 251


Dinya László: A közszolgáltatásokkal való elégedettség kérdőíves vizsgálata 265
Garamhegyi Ábel: A településmarketing, mint a nonbusiness
marketing egy esete 271
Halmosi Péter: Karitatív szervezetek működési problémái
a magyarországi LEO Klubok példáján 285
Harsányi László — Kovács Róbert: Budapesti nonprofit kulturális
szervezetek összetétele és önmeghatározásuk 295
Hetesi Erzsébet: Az energiaszolgáltatók piaci liberalizációjának marketing-
következményei az amerikai piacon 303
Hetesi Erzsébet: Egy sikeres szervezet a kulturális szférában
(A Népművészeti Egyesületek Szövetsége és a Mesterségek Ünnepe) 319
Hetesi Erzsébet — Révész Balázs: A közüzemi szolgáltatók marketing-
kommunikációjának sajátosságai 333
Imreh Szabolcs—hajó Zoltán—Vilmányi Márton: „Páternoszter" — Egy nonprofit
hallgatói vállalkozás életpályája 351
Kürtösi Zsófia — Vilmányi Márton Henkey István: Teljesítményértékelés
a nonbusiness szférában 365
Majd Zoltán: Online közszolgáltatások 383
Piskóti István: Múzeumi marketing 401


Dinya László

Dinya László  további könyvei

40%
Hűségpont:
 
Antikvár könyv
2 800 Ft 1 680 Ft
40%
Hűségpont:
 
Antikvár könyv
1 000 Ft 600 Ft
40%
Hűségpont:
 
Antikvár könyv
1 000 Ft 600 Ft
30%
Hűségpont:
 

Az Ön ajánlója

Még nincs vélemény a könyvről, legyen Ön az első aki véleményt ír róla...