Úgy tűnik, hogy a JavaScript le van tiltva, vagy nem támogatja a böngésző. Sajnáljuk, de az oldal néhány funkciójának működéséhez, többek között a rendeléshez engedélyeznie kell a JavaScript futtatását böngészőjében. Köszönjük!

Újtermék-marketing Új termékek tervezésének és piaci bevezetésének marketingkoncepciója

Újtermék-marketing - Vágási Mária - Régikönyvek
(0 vélemény)

Az újtermék-marketing a menedzsment elméletében és a vállalati gyakorlatban az innovációmenedzsment és a termékmarketing kereszteződésének egy újabb keletű szakterületét alkotja. Az újtermék-marketing tárgyát az új termékek és szolgáltatások tervezésével, tesztelésével és piaci bevezetésével összefüggő vállalati marketingtevékenységek, módszerek és stratégiák s mindezek korszerű elméleti koncepciói képezik. A könyv a kockázatmenedzselő termékinnovációs folyamatot mutatja be a nemzetközi gyakorlatról szóló sikerkutatások eredményei alapján kialakított módszertani megközelítésben. Vezérfonala, hogy a sikerben mind jelentősebb az információ, az időtényező és a költségek szerepe. A hatékonyságot a korszerű tudás, szervezet, módszerek és technikák alapozzák meg. A könyv az iparszerűen előállított, fogyasztói piacra szánt termékek tervezésével és piaci bevezetésével összefüggő alapvető marketingismereteket tárgyalja, s eközben utal azokra a sajátosságokra is, amelyek az ipari javak létrehozását jellemzik. Foglalkozik a szolgáltatástervezéssel és az újtermék-politika nemzetközi piaci sajátosságaival. A marketing szerepét három szinten elemzi: a vállalati stratégia szintjén, a marketingfunkcióhoz kapcsolódó operatív tevékenységek szintjén, valamint az újtermék-koncepció megalkotása szintjén. Bemutatja a termékfejlesztési folyamat különféle modelljeit, s a gazdag marketingmódszertant példákkal is illusztrálja.

Kiadó:
Nemzeti Tankönyvkiadó
Kiadás éve:
2001
Kiadás helye:
Budapest
Nyomda:
Kő-Print Nyomdaipari Kft.
ISBN:
9631914445
Kötés típusa:
ragasztott papír
Terjedelem:
351 oldal
Nyelv:
magyar
Méret:
Szélesség: 17.00cm, Magasság: 24.00cm
Súly:
0.50kg
Kategória:
Bevezetés 11
A marketingszemléletű termékinnováció általános jellemzői és az újtermék-marketing tárgya 17
Az innovációs kényszer 17
A termékinnováció sikertényezői 18
Az új termékek sikere és bukása a marketing nézőpontjából 20
A termékinnovációs folyamat kialakítása 23
A termékfejlesztési folyamat marketingorientációja 24
A termékfejlesztési kockázat tényezői és a kockázat menedzselése 26
A termékinnovációs folyamatban alkalmazott marketingmódszerek fejlődése 29
Az újtermék-marketing tárgya 30
Az innováció alapkoncepciói és az új termékek típusai 33
Az innováció jelentősége és hajtóerői 33
Az innováció fogalma és típusai 35
Az innovációs folyamat modelljei 38
Az innováció forrásai 41
Az új termék fogalma és típusai a marketing nézőpontjából 44
Termékinnováció, termékfejlesztés és újtermék-marketing fogalmi összefüggései 47
A termékinnováció stratégiai alapjai 49
A vállalati stratégia meghatározását befolyásoló főbb tényezők 49
A marketingkoncepció és a vállalati stratégia 53
Minőségstratégia és marketing 54
A vállalati stratégiai tervezés és a termékinnováció 55
Vállalati alapstratégiák és termékinnováció 58
Növekedési és piaci belépési stratégiák 62
A portfólió kialakítása 66
Stratégiai elemzés 69
Termékinnovációs stratégiák 71
A vállalati termékpolitika és a termékinnováció 75
A termékpolitika szisntjei 75
A termékpolitika stratégiai és marketingkapcsolata 76
Termékstratégia és termékmenedzsment 77
A termékmenedzsment feladatai 79
A termék piaci életciklusa 80
A termékválaszték 84
A termékaudit 88
A termék marketingfelfogása 90
A termék definíciói 90
A termékdefiníciók alkotóelemei 92
Termékszintek 94
A termék minősége 95
Minőség és differenciálás 96
Járulékos termékjellemzők: csomagolás, szolgáltatások, márka 100
A termékek fő típusai 105
A termék fogyasztói értékelése 110
A terméktulajdonságok és a hasznosság 110
A termékértékelés gazdaságpszichológiai megközelítései 111
A termékértékelés folyamatának modelljei 114
Értékelési eljárások 119
Új termékek vásárlási döntése 123
A fogyasztók innovációs magatartása 126
Ipari termékek és ajánlatok értékelése 129
A termékinnovációs folyamat modelljei és marketinginformációi 133
A termékinnováció korszerű módszereinek történeti háttere 122
A termékinnovációs folyamat modellezésének jelentősége 135
A termékinnováció engineering design modellje 136
A termékinnováció marketingkoncepción alapuló modelljei 138
A termékinnovációs tevékenységek összehangolása 145
A termékinnováció tevékenységei 147
Döntéstámogató rendszer és marketinginformációk 149
Ötletalkotás és ötletértékelés - a termékinnováció stratégiai fázisa 156
A termékinnováció stratégiai összefüggései 156
A termékinnováció stratégiai fázisa 157
Termékötletek keresése 161
Ötletek szelektálása és értékelése 169
Ötletek kiválasztása és ötletmenedzselés 172
A termékfejlesztési projekt kialakítása 173
Az újtermék-koncepció kialakítása és tesztelése 175
A termékkoncepció fogalma 175
A termékkoncepció alkotóelemei 176
Fogyasztói információk a termékkoncepció kialakításához 183
A termékkoncepció tesztelése 186
A termékkoncepció optimalizálása 187
Az újtermék-koncepció vállalati bemutatása 192
Üzleti elemzés és marketingstratégia 195
Az üzleti elemzés és a marketingstratégia összefüggése 195
Az üzleti elemzés tartalma 196
Értékesítés és nyereség 197
Fedezetszámítás 200
Cash-flow terv 202
A marketingstratégia 203
A termékinnováció üzleti eredményességének idő-, költség- és kockázati összefüggései 209
A marketing szerepe a formatervezésben és a műszaki fejlesztésben 212
A marketing befolyása a formatervezésre és a műszaki fejlesztésre 212
A formaterv funkciói és a formatervezési folyamat tényezőrendszere 214
A designer integrálása a termékinnovációs folyamatba 219
Designstratégia és designmenedzsment 222
A marketing szerepe a műszaki fejlesztés menedzselésében 225
Protokoll és prototípus 227
A fenntartható fogyasztás követelményei 229
Az új termék tesztelése 232
Terméktesztek 232
A marketingprogram részelemeinek tesztelése 234
Piaci tesztelés 242
Termelőeszközök tesztelése 245
Az új termék piaci bevezetése és követése 248
A bevezetési döntések és a termékelőny 248
A bevezetés stratégiai döntései 249
A bevezetés taktikai döntései: a marketing-mix 254
A bevezetési terv tartalma 257
A piaci bevezetés előkészítése 258
A termék követése a piacon 261
A fogyasztási és az ipari termékek sikeres bevezetési jellemzőinek összehasonlítása 263
Kérdéslista a termékfejlesztés ellenőrzéséhez 264
A termékinnováció szervezetei 266
A klasszikus funkcionális szervezet és a termékinnováció 266
Termékmenedzseri szervezet és a termékinnováció 269
A termékinnováció jellegzetességei a divizionális és a mátrixszervezetekben 271
A termékfejlesztés formális szervezetei 274
A termékfejlesztés informális szerepkörei 277
A vállalatvezetés és a vállalati kultúra szerepe 278
A termékinnováció és a marketing jellemzői a hálózati szervezetben 281
Szolgáltatásinnováció 287
A szolgáltatások sajátosságai 287
A szolgásltatások marketingsajátosságai 291
A szolgáltatások tipizálása 292
A szolgáltatás minősége 293
Új szolgáltatás tervezése 297
Új szolgáltatás piaci bevezetésének marketingprogramja 302
A szolgáltatásinnováció egyéb fő sajátosságai 304
Termékinnováció a nemzetközi piacokon 307
Az új termékek külpiaci bevezetésének ösztönzői 307
A piacok és a stratégiák globalizálódása 309
A nemzetközi termékéletciklus 311
A nemzetközi termékstratégiák fő kérdései 313
A kulturális különbségek 315
A standardizálás és az adaptálás lehetőségei 317
Nemzetközi márkastratégia és pozicionálás 323
A nemzetközi termékpolitika és stratégia összefüggései a standardizálás terén 324
Zárszó 327
Jegyzetek és hivatkozások 330
Irodalom 339
Tárgymutató 347

Az Ön ajánlója

Még nincs vélemény a könyvről, legyen Ön az első aki véleményt ír róla...