Üzleti etika

Műszaki-gazdasági kérdések mellett egyre inkább előtérbe kerülnek a vállalkozások és az erkölcs összefüggéseire irányuló vizsgálatok is. Az üzleti etika kérdéskörének tanulmányozását egyrészt az teszi indokolttá, hogy egyre többen kapcsolódnak be a gazdasági életbe, másrészt pedig az, hogy hazánkban az elmúlt évtizedekben megszakadt az üzleti etika folytonossága, a piac mai szereplőinek magatartásában elfogadott etikai normák pedig még nem alakultak ki. így nem lehet beszélni az etika vezetői döntésekbe való teljeskörű beépüléséről. Hiányzott az etika eddigi oktatási rendszerünkből is; így a fiatal menedzserek nem tanulták és nem is vehették át azt környezetüktől sem. Nyilvánvaló, hogy a tisztességes üzleti magatartás csak jogi szankciókkal nem teremthető meg. Szükség van arra, hogy a döntéshozók és a gazdasági élet többi szereplői a tisztesség határain belül tevékenykedjenek, s ezt a magatartást várják el munkatársaiktól is. Az egyéni érdekek mellett fel kell ismerniük versenytársaikkal közös érdekeiket s azokat az előnyöket, amelyek csak együttesen érhetők el az érdekek kölcsönös figyelembevétele mellett. Téves az az álláspont, miszerint az etikus magatartás az üzleti sikerek akadályozója lenne, és a gátlástalanság, a kíméletlenség, a partner félrevezetése, megtévesztése a „sikeres" üzletemberek eszköztárának kellékei, vagy éppen erényei közé tartozók lennének.
- Kiadó:
- Inok Kft.
- Kiadás éve:
- 2006
- Kiadás helye:
- Budapest
- Nyomda:
- Oliton Kft.
- ISBN:
- 9639625337
- Kötés típusa:
- ragasztott papír
- Terjedelem:
- 223 oldal
- Nyelv:
- magyar
- Méret:
- Szélesség: 16.00cm, Magasság: 23.00cm
- Súly:
- 0.30kg
- Kategória:
Az Ön ajánlója
Még nincs vélemény a könyvről, legyen Ön az első aki véleményt ír róla...