Úgy tűnik, hogy a JavaScript le van tiltva, vagy nem támogatja a böngésző. Sajnáljuk, de az oldal néhány funkciójának működéséhez, többek között a rendeléshez engedélyeznie kell a JavaScript futtatását böngészőjében. Köszönjük!
Ingyenes átvétel országosan

Hogyan alakul ki a tudás a gyerekekben? Konstruktivizmus és pedagógia

Hogyan alakul ki a tudás a gyerekekben? - Régikönyvek
Hogyan alakul ki a tudás a gyerekekben? - Régikönyvek Hogyan alakul ki a tudás a gyerekekben? - Régikönyvek
(0 vélemény)
Kiadó:
Nemzeti Tankönyvkiadó
Kiadás éve:
2002
Kiadás helye:
Budapest
Nyomda:
Egyetemi Nyomda
ISBN:
9631920836
Kötés típusa:
ragasztott papír
Terjedelem:
144 oldal
Nyelv:
magyar
Méret:
Szélesség: 17.00cm, Magasság: 24.00cm
Súly:
0.20kg
Kategória:
Előszó
I. Bevezetés
2. A konstruktivizmus előzményei
2.1. Tudományfilozófiai előfeltételek
2.1.1. Induktív-empirikus látásmód
2.1.2. Az induktiv-empirikus látásmód kritikája
2.1.3. Alternatív tudományelméletek
2.2. Kognitív pszichológiai előfeltételek
2.2.1. A kognitív tudományok, a kognitív pszichológia születése
2.2.2. A korai kognitivizmus személyiségképe, s ami szembeállítható vele
2.2.3. Mivel születünk")
3. A tanulásról alkotott elképzelések a pedagógiában
3.1. A szavak és könyvek pedagógiája
3.2. A szemléltetés pedagógiája
3.3. A cselekvés pedagógiája
4. A konstruktivizmus mint ismeretelmélet
4.1. A konstruktivizmus a megismerés folyamatáról
4.2. Az adaptivitás fogalmának jelentösége a pedagógia szempontjából
4.3. Szociális konstruktivizmus — konstrukcionizmus
5. A konstruktivista pedagógia alapjai
5.1. A pedagógiai folyamat képe a konstruktivizmusban
5.2. A pedagógus átalakuló szerepe
5.3. A konstruktivista didaktika
5.3.1. A tanítás mint a konstrukciós folyamatokat optimalizáló tanulási környe-
zetek kialakítása
5.3.2. A problémamegoldás a konstruktivista oktatáselméletben
5.3.3. A tudásrendszerek struktúrája
5.3.4. Az előzetes tudás fontossága
5.3.5. A kontextuselv
5.3.6. A többféle megközelítés elve
5.3.7. A differenciálás
5.3.8. Az értékelési folyamatok a konstruktivista szemlélet keretei között
6. Gyermektudomány
6.1. A gyermektudomány értelmezése, egy gyermekontológia felépítésé-
nek lehetőségei
6.2. Illusztrációk
6.2.1. Hogyan tanulják meg a gyerekek, hogy a Föld gömbölyű?
6.2.2. Energia a gyermeki szemléletben
6.2.3. Hogyan „látják" a gyerekek az elektromosságot?
6.2.4. Az anyagról alkotott gyermeki elképzelések
6.2.5 A mozgásszemlélet alakulása a gyerekekben — Arisztotelésztől Newto-
nig, s tovább
7. Befejező gondolatok
Irodalom


Mások ezt is megvették mellé

Nahalka István

Nahalka István  további könyvei

Az Ön véleménye

Még nincs vélemény a könyvről, legyen Ön az első aki véleményt ír róla...