Úgy tűnik, hogy a JavaScript le van tiltva, vagy nem támogatja a böngésző. Sajnáljuk, de az oldal néhány funkciójának működéséhez, többek között a rendeléshez engedélyeznie kell a JavaScript futtatását böngészőjében. Köszönjük!
Ingyenes átvétel országosan

A vallás a puszta ész határain belül és más írások

A vallás a puszta ész határain belül és más írások - Régikönyvek
A vallás a puszta ész határain belül és más írások - Régikönyvek A vallás a puszta ész határain belül és más írások - Régikönyvek A vallás a puszta ész határain belül és más írások - Régikönyvek A vallás a puszta ész határain belül és más írások - Régikönyvek
(0 vélemény)
Sorozatcím:
Gondolkodók
Fordítók:
Vidrányi Katalin
Kiadó:
Gondolat Kiadó
Kiadás éve:
1974
Kiadás helye:
Budapest
Nyomda:
Kossuth Nyomda
ISBN:
9632800621
Kötés típusa:
nyl-kötés kiadói borítóban
Terjedelem:
436
Nyelv:
magyar
Méret:
Szélesség: 13.00cm, Magasság: 19.00cm
Kategória:
BEVEZETÉS (Hermann István) 9
AZ ÉG ÁLTALÁNOS TERMÉSZETTÖRTÉNETE ÉS ELMÉ-
LETE, AVAGY KÍSÉRLETI VÁZLAT A VILÁGEGYETEM
MIBENLÉTÉRŐL ÉS MECHANIKAI EREDETÉRŐL A
NEWTONI ALAPELVEK SZERINT 35
Előszó 35
LEVÉL HERZHEZ 53
AZ EMBERISÉG EGYETEMES TÖRTÉNETÉNEK ESZMÉ-
TE VILÁGPOLGÁRI SZEMSZÖGBŐL 61
Elsó' tétel 63
Második tétel 63
Harmadik tétel 64
Negyedik tétel 65
ötödik tétel 67
Hatodik tétel 69
Hetedik ditétel 70
Nyolcadik tétel 74
Kilencedik tétel 77
VÁLASZ A KÉRDÉSRE: MI A FELVILÁGOSODÁS? 80
AZ EMBERI TÖRTÉNELEM FELTEHETŐ KEZDETE 90
Megjegyzés 98
A történelem végzése 101
Zárómegjegyzés 105
TÁJÉKOZÓDNI A GONDOLATOK KÖZÖTT: MIT IS JE-
LENT EZ? 109
PÖLITZ-FÉLE METAFIZIKAI ELŐADÁSOK (1788-89) 128
Bevezetés — I. A filozófiáról egyáltalán 128
A VALLÁS A PUSZTA ÉSZ HATÁRAIN BELŐL 134


Előszó az első kiadáshoz 134
I. A rossz princípiumnak a jó mellett való lakozásáról,
avagy az emberi természetben levő gyökeres rosszról 144
Megjegyzés 148
I. A jóra való eredeti adottság az emberi természetben 153
2. A rosszra való hajlandóság az emberi természetben 156
3. Az ember természettől rossz 161
4. A rossz eredete az emberi természetben 170
Általános megjegyzés. A jóra való eredeti képesség erejébe
való visszahelyezése 176
II. A jó és rossz princípiumnak az ember fölötti uralomért
való harcáról 188
1. A jó princípiumnak az ember fölötti uralomra formált
jogigényéről 192
a) A jó princípium megszemélyesített eszméje 192
b) Ez eszme objektív realitása 194
c) Az eszme realitásával kapcsolatos nehézségek és megoldásuk 199
2. A rossz princípiumnak az ember fölötti uralomra formált
jogigényéről és a két princípium egymás elleni harcáról 213
Általános megjegyzés 221
III. A jó princípium diadala a rossz fölött és Isten
országának földi megalapítása 228
I. rész: Filozófiai elképzelés a jó princípium győzelméről,
amely Isten földi országának megalapításával történhetnék 230
I. Az etikai természeti állapotról 230
II. Az embernek ki kell lépnie az etikai természeti
állapotból, hogy az etikai közösség tagjává váljék 232
III. Az etikai közösség fogalma Isten etikai törvények
alatt élő népének fogalma 234
IV. Isten népének eszméje (emberi tevékenységgel)
csak egyház formájában valósítható meg 237
V. Minden egyház alkotmánya mindenkor valamilyen
történeti (kinyilatkoztatási) hitből származik, melyet
egyházi hitnek nevezhetünk és mely a leginkább egy
szent íráson alapul 240
VI. Az egyházi hit legfőbb értelmezője a tiszta vallási hit 248


VII. Az egyházi hitnek a tiszta vallási hit egyeduralmába
való fokozatos átmenete Isten országának közelítését jelenti 255
2. rész: Történelmi elképzelés a jó prülcípiurn földi uralmának
fokozatos megalapításáról 267
Általános megjegyzés 283
IV. Szolgálat és hamis szolgálat a jó princípium uralma
alatt, avagy vallás és papság 297
r. rész: Isten vallási szolgálatáról általában 300
I. A keresztény vallás mint természetes vallás 304
II. A keresztény vallás mint tudományos vallás 312
2. rész: Isten hamis szolgálata a statutarikus vallásban 318
r. §. A vallási rögeszme általános szubjektív alapja 319
z. §. A vallásnak a vallási rögeszmével szembeszegezett
morális princípiuma 322
3. §. A papság mint a jó elv hamis szolgálatának
regimentje 328
4. §. A lelkiismeret vezérfonala hitbeli kérdésekben 341
Általános megjegyzés 348
PÁLYAMŰ A METAFIZIKA HALADÁSÁRÓL 364
Előszó 364
Az első vázlat első részéből 372
Hogyan szerezhetünk objektív realitást tiszta értelmi
és észfogalmainknak? 372
Az első vázlat második része 374
Arról, hogy a leibnizi—wolffi korszak óta mit végeztek
a metafizika tárgya, azaz végcélja ügyében 374
A metafizika első stádiuma a fent nevezett idő-
és országhatárok között 374
A metafizika második stádiuma 381
A metafizika harmadik stádiuma. Gyakorlati-dogmatikus
túllépés az érzékfelettihez 390
Az akadémiai feladat megoldása 395
I. Milyen haladást tehet a metafizika az érzékfeletti vonatkozásában? 395
A metafizika továbblépése az érzékfelettihez
a leibnizi—wolffi korszak után 402
JEGYZETEK (Vidrányi Katalin) 405


Kant, Immanuel

1724 - 1804
Immanuel Kant (Königsberg, 1724. április 22. – Königsberg, 1804. február 12.) német filozófus, a német idealizmus megteremtője, a königsbergi egyetem professzora volt. Az ő nevéhez fűződik továbbá a kategorikus imperatívusz megalkotása, a filozófiai „kopernikuszi fordulat”, a transzcendentális idealizmus.

Kant, Immanuel  további könyvei

20%
2 500 Ft 2 000 Ft (20%)
Antikvár könyv
40%
2 000 Ft 1 200 Ft (40%)
Antikvár könyv

Az Ön véleménye

Még nincs vélemény a könyvről, legyen Ön az első aki véleményt ír róla...